اذعان پنتاگون درباره منابع آمریکا برای کمک به اوکراین

کدخبر: ۵۶۷۹۷۷
اقتصادنیوز: کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: منابع دولت آمریکا برای ادامه کمک های امنیتی به اوکراین، علیرغم این واقعیت که کنگره "کمک مالی فوق العاده ای" ارائه کرده است، نامحدود نیست.
اذعان پنتاگون درباره منابع آمریکا برای کمک به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد پنتاگون در دومین سال از جنگ اوکراین و در بحبوبه کشمکش ها در آمریکا بر سر تداوم کمک ها به کی یف اذعان کرد منابع واشنگتن برای کمک امنیتی به اوکراین نامحدود نیست .

آمریکا 200 مربی نظامی به تایوان اعزام کرد

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: منابع دولت آمریکا برای ادامه کمک های امنیتی به اوکراین، علیرغم این واقعیت که کنگره "کمک مالی فوق العاده ای" ارائه کرده است، نامحدود نیست.

کال در یک گفتگوی مجازی به میزبانی فارین پالیسی گفت: «ما بدون شک مبلغ فوق‌العاده‌ای از کنگره دریافت کرده ایم تا به کمک‌های امنیتی به اوکراینی‌ها ادامه دهیم، اما این منابع مالی نامحدود نیستند.»

بر اساس پیش نویس بودجه فدرال ایالات متحده در سال مالی ۲۰۲۴ که در مارس گذشته منتشر شد، دولت آمریکا قصد دارد ۳.۲ درصدی بودجه دفاعی خود را افزایش دهد و آن را به ۸۴۲ میلیارد دلار برساند. دولت آمریکا به ویژه قصد دارد ۶ میلیارد دلار را برای کمک به اوکراین و متحدان ناتو اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) اعلام کرده که بیش از ۹۰ متخصص در زمینه نظارت بر کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین مشغول فعالیت هستند.

دولت آمریکا ماه گذشته یک بسته کمک جدید نظامی امنیتی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار داد که شامل تجهیزات سامانه‌های موشکی، توپخانه و همچنین مهمات برای خودروهای زره‌ای هیمارس و هویتزر می شد.

جنگ سودان به روایت 2 ژنرال درگیر در تحولات اخیر

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید