اظهارات سفیر روسیه درباره دیدار احتمالی مقامات آمریکا و روسیه

کدخبر: ۵۶۸۴۹۷
اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درخصوص دیدار احتمالی وزیر خارجه آمریکا و روسیه اظهار داشت: از دیدار با مقامات آمریکایی فرار نمی‌کنیم.
اظهارات سفیر روسیه درباره دیدار احتمالی مقامات آمریکا و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک در خصوص سفر سرگئی لاوروف وزیرخارجه این کشور به نیویورک و احتمال دیدار وی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز برنامه ای برای این دیدار تنظیم نشده است.

رو در رویی پهپاد دریایی آمریکا با سپاه در تنگه هرمز

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: من قبلا هم اعلام کرده ام، ما از هیچ دیدار روی گردان نیستیم و طفره نمی رویم. اگر آمریکایی ها از خود علاقه نشان دهند، ما از دیدار با مقامات آمریکایی فرار نخواهیم کرد.

نبنزیا پیش از این نیز به خبرنگاران گفت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هفته آینده در نیویورک با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد توافق صادرات غلات دریای سیاه گفتگو خواهد کرد.

وی افزود که  لاوروف و اکثر اعضای هیات همراه وی، روادید آمریکا را برای سفر به نیویورک دریافت کرده اند و 

روسیه هشدار داده است که چشم انداز توافقی  که امکان صادرات ایمن غلات و کود از بنادر اوکراین در دریای سیاه را فراهم می کند، پس زمان انقضای آن یعنی  هجدهم ماه می مثبت نیست.

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: البته، لاوروف این موضوع را در گفتگوی دوجانبه خود با گوترش  مطرح خواهد کرد.

وی  با اشاره به تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به تسهیل صادرات غذا و کود روسیه با وجود تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو، گفت: هیچ پیشرفتی وجود ندارد، تلاش‌هایی در حال انجام است، اما متاسفانه این تلاش ها برای ما بی‌ثمر بوده و تاکنون هیچ خبر مثبتی نبوده است. ما به صراحت بیان کرده ایم که خواهان پیشرفت در این زمینه هستیم.

قرار است لاوروف ریاست دو نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده داشته باشد. روسیه ریاست این نهاد 15 عضوی را در ماه جاری میلادی آوریل بر عهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید