معاون سخنگوی وزارتخارجه آمریکا؛

واکنش آمریکا به انتقادات باقر نمازی از بایدن /دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته ای ایران است

کدخبر: ۵۶۸۷۵۷
معاون سخنگوی وزارتخارجه آمریکا گفت: ما با همکاری کامل با متحدان و شرکای خود درحال آماده سازی همه گزینه ها جهت مواجهه با احتمالات مختلف در پرونده هسته ای ایران هستیم.
واکنش آمریکا به انتقادات باقر نمازی از بایدن /دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته ای ایران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم رویکرد دوگانه واشنگتن اعلام کرد دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته ای ایران است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره همکاری های فنی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما بارها گفته ایم که متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم و همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.

وی بدون اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و زیاده خواهی هایش در مذاکرات افزود: ما همچنین با همکاری کامل با متحدان و شرکای خود درحال آماده سازی همه گزینه ها جهت مواجهه با احتمالات مختلف هستیم.

پاسخ پاتل به انتقاد باقر نمازی از بایدن 

ودانت پاتل همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقاد باقر نمازی پدر سیامک نمازی زندانی دو تابعیتی در ایران به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که پاسخ نامه ۵۰ روز پیش او را برای دیدار با این خانواده و نیز خانواده های عماد شرقی و مراد طاهباز دیگر زندانیان دوتابعیتی نداده است، از عملکرد دولت بایدن در این زمینه دفاع کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه پاسخ صریحی نداد و با بیان کلیاتی گفت: آمریکا همیشه از شهروندان آمریکایی که در کشورهای خارجی به صورت غیرقانونی بازداشت شده اند حمایت خواهد کرد. این امر شامل سیامک نمازی نیز می شود که به صورت غیرقانونی در ایران بازداشت شده است.

وی افزود: برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر خارجه هیچ اولویتی بالاتر از تامین امنیت آمریکایی ها در خارج به خصوص کسانی که به صورت خودسرانه بازداشت شده اند، وجود ندارد. مقامات مختلف دولت آمریکا به صورت منظم با خانواده های آمریکایی های بازداشت شده در ارتباط هستند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور آمریکا تاکنون با هیچ یک از خانواده های زندانیان دو تابعیتی در ایران ملاقات نکرده است، باز هم پاسخ مشخصی نداد و گفت: مقامات ارشد دولت به طور منظم با خانواده‌های شهروندان آمریکایی که بطور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، تعامل دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید