امام جمعه تبریز:

جوانان اوکراینی قربانی سیاست آمریکا برای براندازی روسیه هستند

کدخبر: ۵۷۰۱۵۰
اقتصادنیوز: امام جمعه تبریز گفت: یکی از سیاستمداران آنها گفته است یک چهارم مردم آمریکا شب گرسنه می‌خوابند و روزانه به طور متوسط ۲۳ نظامی سابق آمریکا خودکشی می‌کنند جوانان اوکراینی قربانی سیاست آمریکا برای براندازی روسیه هستند که در سخنرانی خود آنها ضمن اعتراف برای تشکیل داعش می‌گویند ارتش آمریکا بیش از صدام مردم عراق را کشته است.
جوانان اوکراینی قربانی سیاست آمریکا برای براندازی روسیه هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی اظهار کرد: از اظهارت استاندار مازندران تعجب می‌کنم که در مصاحبه اولیه خود گفت که این اقدام تروریستی نیست، اگر تروریستی نیست پس چیست؟ اگر مأمورین انتظامی این حرف را می‌گفتند می‌گفتیم بررسی شده است؛ مظلومانه این روحانی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: انتظار داریم افرادی که مصاحبه می‌کنند به کم و کیف قضایا توجه داشته باشند، آیت الله سلیمانی در دو دهه به سیستان خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

وی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر افزود: اقتصاد جامعه ما بر عهده کسانی است که نقش آنها واقعاً ستودنی است اما کسانی که به تولید رونق می‌دهد، کارگران هستند، مدیران کارخانجات شرکت‌ها قدر کارگران را بدانند، آنها با تلاش خود اقتصاد کشور را رونق می‌دهند، ارزش کار و کارگر در فرهنگ ایران اسلامی باید کاملاً مشخص باشد، حمایت از کارگران زمینه تحول رونق تولید و مهار تورم را فراهم می‌کند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: رشد تولید و مهار تورم در سایه تلاش کارگران به دست می‌آید و باید کالای ایرانی را ارج نهیم، مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌ها به نیروهای انسانی خود توجه کنند، درست است که کارخانه یک جنسی را تولید می‌کند اما توجه ویژه به نیروی انسانی بسیار مؤثر است، کاری در کارخانه انجام شده اما زمانی پیشرفت می‌کند که نیروی انسانی خوب و مقتدر آن را انجام دهد.

وی ضمن تبریک روز معلم و تسلیت شهادت آیت الله مطهری گفت: به سراغ معلمین خود بروید و حال آنها را بپرسید و از زحمات آنها قدر دانی کنید، تدابیری که امامین انقلاب در مورد شهید مطهری استفاده کردند بی‌نظیر است که می‌تواند بهترین تعریف از معلم باشد رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرماید من به شهید مطهری گفتم که غالب کارهایی که انجام می‌دهم با استفاده از سخنان شماست و خود را شاگرد شهید مطهری میدانم.

وی ادامه داد: امروز باید مطهری‌های گام دوم انقلاب را با همان نسبت انقلاب و عظمت آن مقایسه کنیم و منش و روش آنها را الگو قرار دهیم و دنبال مطهری‌ها باشیم، انقلابی‌ها، انقلاب را امتداد دهند و با الگو قرار دادن شهید مطهری پاسخ‌های مناسب و منطقی برای سوالات جدید گام دوم انقلاب ارائه دهند و تفکر انقلابی اسلامی را از انحراف به مسیر تفکرات شرق و غرب مصون دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر با تاکید بر حفظ وحدت فرمودند همه مردم با سلایق مختلف باید کنار هم زندگی کنند در اندیشه ایشان حفظ وحدت مورد تاکید است نه تاکتیک مقطعی، با این جملات تکلیف همه مشخص است؛ همه برنامه‌ها باید مبتنی‌بر وحدت ملی و انسجام باشد، وحدت ملی در ساختار استحکام درونی کشور است و همه سیاست‌گذاران و مجریان فرهنگی و سیاسی از اختلاف افکنی و دو قطبی سازی در جامعه پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: جامعه ما جامعه متفکر و متنبهی است و در عین تفاوت‌ها باید اتحاد ملی را حفظ و تقویت کنیم تا تمرکز و سرمایه کشور بر پایه دو قطبی‌های کاذب و غیر لازم هدر نرود و موضوعات اساسی کشور که طبقات گسترده‌ای از جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: نماز عید فطر امسال نشان داد محور وحدت مانند همیشه آیت الله خامنه‌ای است که همواره انقلاب را در مقابل هجمه‌های خارجی و واداده داخلی حفظ کرده‌اند.

آل هاشم با اشاره به روایتی بدون روتوش از آمریکا، متذکر شد: در روزهای اخیر شاهد روایتی بدون بزک و بدون روتوش از جامعه آمریکا توسط سیاستمداران آمریکایی بودیم، روایت حقایق آمریکا از زبان خود آمریکا برای مخاطب ایرانی مهم است چراکه در دهه‌های مختلف جریان غرب گرا تصویری آرمانی از غرب مخابره کرده است و اکنون در کارزار انتخاباتی درون حزبی توسط سیاستمداران آنها حرف‌هایی گفته شده که حقیقت آمریکا است.

وی تاکید کرد: یکی از سیاستمداران آنها گفته است یک چهارم مردم آمریکا شب گرسنه می‌خوابند و روزانه به طور متوسط ۲۳ نظامی سابق آمریکا خودکشی می‌کنند جوانان اوکراینی قربانی سیاست آمریکا برای براندازی روسیه هستند که در سخنرانی خود آنها ضمن اعتراف برای تشکیل داعش می‌گویند ارتش آمریکا بیش از صدام مردم عراق را کشته است.

وی در پایان یادآور شد: جریان معاند مأموریت دارد نگاه خود به آمریکا را اصلاح کند و به کنه غرب پی ببرد و نه رنگ و لعاب آن.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید