امیرعبداللهیان:

همکاری‌ های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و هند بیش از پیش توسعه یابد

کدخبر: ۵۷۰۸۸۴
اقتصادنیوز: امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با مشاور امنیت ملی هند، رویکرد دو کشور در موضوعات مهم بین المللی را با اهمیت توصیف کرد.
همکاری‌ های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و هند بیش از پیش توسعه یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار اجیت دوال مشاور امنیت ملی هند با وی، با تاکید بر پشتوانه تاریخی روابط فیمابین، ابراز امیدواری کرد سفر مشاور امنیت ملی هند به تهران زمینه ساز تحرکات جدی در روابط دو کشور در حوزه راهبردی باشد.

اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکا درباره سفر نتانیاهو به واشنگتن

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت وگوهای سازنده دکتر رییسی و نخست وزیر هند در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، از اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان در نشست آتی سران این سازمان در دهلی نهایی خواهد شد، ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان رویکرد دو کشور در موضوعات مهم بین المللی را با اهمیت توصیف و ابراز امیدواری کرد همکاری های فیمابین در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله در حوزه های مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر امور خارجه با ارائه ارزیابی از سطح همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین، به رغم ظرفیت های موجود در دو طرف، خواستار ارتقای مناسبات در این حوزه ها شد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران بستر مناسب برای تحرک جدید تحقق یابد.

مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت شرایط موجود بین المللی و تغییر و تحولات در شرف شکل گیری در صحنه جهانی، وجود گستره ای از زمینه های همکاری بین دو کشور را با اهمیت ذکر و بر لزوم تعیین یک نقشه راه همکاری بین دو کشور در قالب مشارکت بلندمدت تاکید کرد.

اجیت دوال همکاری های ترانزیتی بین دو کشور را محوری مهم در روابط فیمابین دانست و پیشبرد مشارکت هند و نهایی ساختن همکاری ها از سوی این کشور در چابهار را که که موجب جلب همگرایی سایر کشورهای منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه می شود، مورد تاکید قرار داد.

همکاری های دو کشور در چابهار، مسائل بانکی فیمابین، گفت وگو برای رفع تحریم ها، موضوعات منطقه از جمله تحولات افغانستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید