روسیه دو موشک بالستیک را بر فراز کریمه ساقط کرد

کدخبر: ۵۷۱۹۸۵
اقتصادنیوز: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو موشک بالستیک که از اوکراین شلیک شده بود را بر فراز منطقه کریمه ساقط کردند.
روسیه دو موشک بالستیک را بر فراز کریمه ساقط کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اولگ کریوچکوف» مشاور سرگئی آکسیونوف، رئیس منطقه کریمه اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه روز شنبه دو موشک بالستیک را که توسط سامانه موشکی گروم-۲ اوکراین شلیک شده بود، بر فراز منطقه کریمه ساقط کردند.

چالش بزرگ بر سر راه ضدحمله بهاری اوکراین: نبرد خندق‌ها!

اسپوتنیک گزارش داد, وی در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: دو موشک گروم-۲ اوکراین منهدم شدند.

وی افزود: این موشک‌ها به کسی آسیب نرساندند.

این درحالی است که روز شنبه اوکراین مدعی شد که با استفاده از سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا یک موشک مافوق صوت روسیه را در آسمان کی یف پایتخت این کشور منهدم کرده است.

میکولا اولشچوک، رئیس فرماندهی هوایی اوکراین گفت: به مردم اوکراین برای این رویداد تاریخی تبریک می‌گویم. بله، ما کینژال "بی نظیر" را منهدم کردیم.

به نوشته واشنگتن پست, تاکنون اوکراین نتوانسته بود موشک مافوق صوت کینژال روسیه که به معنی "خنجر" است را متوقف کند و این موشک‌ها از ماه فوریه سال ۲۰۲۲ که جنگ آغاز شد, چندین بار با موفقیت اهداف خود در اوکراین را نابود کردند.

وزارت خارجه روسیه بیانیه داد

موشک‌های مافوق صوت کینژال بخشی از مجموعه سلاح‌های جدید روسی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان یک سخنرانی در سال ۲۰۱۸ آن‌ را رونمایی کرد. وی این موشک‌ها را «شکست ناپذیر» خوانده و گفته بود که آن‌ها می‌توانند با فرار از سپر موشکی ساخت آمریکا، هر نقطه از جهان را هدف قرار دهند.

آمریکا, هلند و آلمان هرکدام یک سامانه پاتریوت به اوکراین تحویل داده‌اند. هزینه استقرار هریک از این سامانه‌ها حدود یک میلیارد دلار است.

آمریکا در اوکلاهاما به نیروهای اوکراینی نحوه کار با این سامانه‌ها را آموزش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید