روزنویس هاشمی رفسنجانی از اتفاقات 17 اردیبهشت 23سال قبل

گلایه آیت الله جنتی از محمد یزدی نزد آیت الله هاشمی /درخواست از خاتمی درباره قتل های زنجیره ای چه بود؟

کدخبر: ۵۷۲۲۴۴
خاطرات آیت الله هاشمی در باره رخدادهای 17 اردیبهشت 1379 منتشر شده است.
گلایه آیت الله جنتی از محمد یزدی نزد آیت الله هاشمی /درخواست از خاتمی درباره قتل های زنجیره ای چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز،  در بخشی از این خاطرات که روزنامه شرق آن را منتشر کرده آمده است:

*آقای [احمد] جنتی [دبیر شورای نگهبان] آمد. گله داشت از آقای [محمد] یزدی [عضو فقهای شورای نگهبان]، به خاطر عدم همکاری در مسئله انتخابات تهران و گفت، می‌خواهد از روزنامه بیان و آقای [سیدتقی موسوی] درچه‌ای که نوشته‌اند، آقای جنتی هم در خارج، جلسه‌ای شبیه کنفرانس برلین داشته است، ‌‌‍[شکایت کند]. گفت، بیش از  ۳۰ درصد از صندوق‌ها شمارش شده و بیش از ۱۰ درصد انحراف دارد.

*آقای [مهدی] اکبرزاده [مشاور وزیر کشاورزی] آمد. نگران تغییر آقای دکتر [عیسی] کلانتری است.

*آقای [محمدعلی] انصاری نوقی، رئیس بنیاد شهید [رفسنجان] آمد و برای معافیت خانواده‌های شهدای رفسنجان در پرداخت ودیعه آب و برق واحدهای مسکونی استمداد کرد.

*عصر آقایان [محمد] جعفری‌گیلانی [رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم] و طاها هاشمی آمدند و جلد اول کتاب «فرهنگ قرآن» تألیف من را آوردند که تازه چاپ شده؛ کار بسیار مهمی است که هدف اصلی کار قرآنی من در زندان بوده که تفسیر راهنما هم از آن بیرون آمده است. حرف‌ (آ)، یک جلد حجیم شده و گفتند، در حوزه [علمیه] قم، مورد استقبال است و دانشگاهیان هم استقبال خوبی کرده‌اند. خواستند که راجع به انتخابات تهران و امکان رفتن من به مجلس هم چیزی بفهمند که مقدورشان نشد. از توقیف روزنامه‌های مزاحم، اظهار رضایت‌ کردند و خواستند، در تابستان سفری به [روستای] وسف [قم] بروم.

*در مرحله دوم انتخابات [مجلس ششم]، نتایج در حد پیش‌بینی‌ها است. ظهر محسن و مهدی و یاسر آمدند. دربارۀ شکایت از اشخاص و جرایدی که مرتکب تهمت یا اهانت نسبت به من و خانواده شده‌اند، مشاوره شد.

*روزنامه رسالت، بحث جدیدی را آغاز کرده که‌گروه منتخب رئیس‌جمهور برای پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای، خطاکارند و شکنجه متهمان و سپس آزادی آنها و خودکشی سعید امامی و دخالت آقای [حمید] سرمدی - که مافوق موسوی [مصطفی‌ کاظمی]، متهم اصلی است- و خیلی‌ چیزهای دیگر از سؤال‌های بی‌جواب است و از آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور]، توضیح می‌خواهد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید