در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و جوسپ بورل چه گذشت؟

کدخبر: ۵۷۲۴۴۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با جوسپ بورل اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می‌کند.
در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و جوسپ بورل چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در گفت وگوی تلفنی جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آخرین تحولات مربوط به روابط با اروپا، گفت وگوهای ایران و اروپا و نیز تحولات اوکراین مورد تبادل نظر قرار گرفت.

بلینکن از سوی کنگره آمریکا تهدید شد

در این گفت وگو، بورل ضمن استقبال از همکاری‌های در حال انجام میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، تداوم آن را مفید و مثبت ارزیابی کرد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت: برجام برای اتحادیه اروپا مهم است و برای بازگشت همه طرفها به آن تلاش می کنیم.

بورل همچنین با اشاره به روند عادی سازی روابط میان تهران و ریاض، آن را گامی مهم در تقویت ثبات منطقه ای دانست.

وزیر امور خارجه نیز در این تماس، اصل گفت وگو بر اساس احترام متقابل را گامی مهم و تعیین کننده برای رفع موانع و حرکت به سمت جلو در مسیر مناسبات اروپا و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به گفت وگوهای انجام شده اخیر ایران با اروپا اظهار داشت: برداشت ما این است که طرف های مقابل در مسیر برداشتن گام های مثبت قرار دارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتکارات سازنده استقبال می کند.

وی در پاسخ به اظهارات بورل در موضوع اعدام تروریست حادثه اهواز تصریح کرد: برخی مقامات اروپا بجای اینکه در مقابله با تروریسم عزم راسخ خود را به نمایش بگذراند، متاسفانه با اتخاذ مواضع مداخله جویانه، به ترویج پدیده شوم تروریسم کمک می‌کنند.

در این گفت وگو آخرین وضعیت تحولات اوکراین نیز بررسی شد.

امیرعبداللهیان همچنین از نحوه انتشار توئیت گزینشی، ناقص و نادرست در پایان مذاکرات تلفنی از تیم رسانه ای بورل انتقاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید