رویترز اعلام کرد

عقب‌نشینی دوکیلومتری ارتش روسیه در باخموت/ ضد حمله اوکراین آغاز شده است؟

کدخبر: ۵۷۳۰۹۶
تیپ سوم تهاجمی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش پریگوژین در مورد فرار تیپ ۷۲ روسیه از نزدیکی باخموت و ۵۰۰ جسد برجامانده روس‌ها صحت دارد.
عقب‌نشینی دوکیلومتری ارتش روسیه در باخموت/ ضد حمله اوکراین آغاز شده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز چهارشنبه، نیروهای اوکراینی اعلام کردند که یک تیپ روسی را از نزدیکی استحکامات باخموت فراری دادند. ادعای این یگان، اظهارات روز سه‌شنبه یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر را تأیید می‌کند که گفته بود که یک تیپ روسی مواضع خود در باخموت را رها کرده است.

به گزارش پایگاه رویترز، سپهبد الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت در نتیجه حملات متقابل، در برخی از مناطق باخموت واحدهای روسی تا دو کیلومتر عقب‌نشینی کرده‌اند.

تنش نظامی واشنگتن - پکن در اوج /امتناع مقام نظامی چینی از دیدار با همتای آمریکایی

واحدهای واگنر چندین ماه است که برای تصرف شهر شرقی باخموت، آن را تحت محاصره دارند. آن‌ها همچنین با تلفات سنگینی مواجه شده‌اند و نیروهای اوکراینی ادعا کرده‌اند که حالت تهاجم روسیه متوقف شده است.

خبرگزاری تاس به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: عملیات ویژه نظامی (حمله روسیه به اوکراین) ادامه دارد. این یک عملیات بسیار دشوار است و البته اهدافی نیز در یک سال گذشته محقق شده‌اند.

پسکوف با اشاره به حملات موشکی روسیه به اوکراین گفت: ما توانستیم تا حد زیادی به سیستم نظامی اوکراین آسیب بزنیم. این کار ادامه خواهد داشت.

پسکوف گفت که تردیدی ندارد که باخموت را تصرف خواهند کرد. او همچنین گفت که کمپین روسیه در شرق اوکراین به کندی پیش می‌رود زیرا روسیه در جنگ نیست.

او گفت: جنگ یک موضوع کاملاً متفاوت است. جنگ یعنی تخریب کامل زیرساخت‌ها و نابودی کامل شهرها. ما این کار را نمی‌کنیم. ما سعی داریم زیرساخت‌ها و جان انسان‌ها را حفظ کنیم.

پسکوف به ادعاهای مربوط به فرار تیپ ۷۲ روسیه از خود در حومه جنوب غربی باخموت نپرداخت.

تیپ سوم تهاجمی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش پریگوژین در مورد فرار تیپ ۷۲ روسیه از نزدیکی باخموت و ۵۰۰ جسد برجامانده روس‌ها صحت دارد.

یک تیپ روسی متشکل از چند هزار نیرو است.

روز سه‌شنبه، پریگوژین با شکایت از اینکه سربازانش تنها ۱۰ درصد گلوله‌های مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند، گفت: ارتش ما در حال فرار است. صبح امروز، تیپ ۷۲ سه کیلومترمربع را خالی کرد. جایی که من حدود ۵۰۰ نفر از افرادم را از دست داده بودم.

پریگوژین بعداً در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی گفت که نیروهای واگنر ۱۷۰ متر پیشروی کرده‌اند. نیروهای اوکراینی به مساحت ۲.۲۵ کیلومترمربعی محدود شده‌اند.

پریگوژین قبلاً با وزارت دفاع روسیه درگیر شده بود و نگرانی خود در مورد ضد حمله اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی را ابراز کرده بود.

رومن سویتان، تحلیلگر نظامی اوکراینی گفت که موفقیت‌های نزدیک باخموت به منزله آغاز ضد حمله است.

او در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: ما پیشروی را آغاز کردیم. حمله‌ای که حداقل در شش ماه گذشته انتظارش را داشتیم، حدود یک هفته پیش آغاز شد.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در تلگرام نوشت که روز چهارشنبه، یگان‌های کیف حتی یک موقعیت را هم در باخموت از دست ندادند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی عصر خود، با نام‌بردن از تیپ سوم اوکراین، به گزارش آن در مورد فراری‌دادن تیپ روسیه از نزدیک باخموت اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید