واکنش وزیر خارجه ترکیه به ادعای جدید قلیچداراوغلو

کدخبر: ۵۷۳۴۷۳
چاووش اوغلو اظهارات نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه درباره مداخله روسیه در انتخابات را نادرست و ناعادلانه خواند.
واکنش وزیر خارجه ترکیه به ادعای جدید قلیچداراوغلو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اظهارات «کمال قلیچداراوغلو» رقیب اصلی اردوغان در انتخابات پیش‌روی این کشور درباره مداخله روسیه در انتخابات را نادرست و ناعادلانه خواند. 

او شنبه (۱۳ مه) در مصاحبه با بخش ترکی شبکه سی‌ان‌ان گفت: ترکیه بیش از قبل به ثبات نیاز دارد. انتخابات در ترکیه همیشه شفاف بوده است. از منظر تصویر این کشور، مفید است که اطمینان داده شود انتخابات به شکلی دموکراتیک و شفاف برگزار می‌شود. 

وی افزود: اظهارات (قلیچداراوغلو) مبنی بر این که روسیه [در انتخابات] مداخله می‌کند، در قبال کشور ناعادلانه است. اظهارات درباره هر گونه مداخله نادرست است. 

تیپ متفاوت حامیان اردوغان و قلیچدار اوغلو به روایت تصویر

پیش‌تر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با رد ادعاهای کمال قلیچداراوغلو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه مبنی بر دخالت روسیه در این انتخابات، گفت که مسکو برای روابط خود با آنکارا ارزش قائل است.

اردوغان هم در پاسخ به انتقادهای رقیبش از روسیه گفت: تو به پوتین حمله کردی، اما شرمنده نمی‌توانم چنین چیزی را بپذیرم، چرا که ترکیه با روسیه روابط گرمی دارد که کمتر از رابطه آنکارا با آمریکا نیست. 

«دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن ترکیه هم گفته سرنوشت آنکارا در تمدن آسیایی‌محور است که اکنون تحت رهبری روسیه، چین، ایران و هند در حال ظهور است. 

انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه یکشنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. در صورتی که هیچ یک از نامزدها نتواند دستکم ۵۰ درصد آرا را کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که ۲۸ مه (هفتم خرداد) برگزار خواهد شد. 

نتایج دو نظرسنجی جدید انتخاباتی در ترکیه نشان داده اردوغان در دور اول انتخابات با اختلاف کم قلیچداراوغلو نامزد اپوزیسیون را شکست می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید