هک تلویزیون روسیه توسط اوکراینی‌ها/ سربازان علامت سکوت را نشان دادند

کدخبر: ۵۷۸۵۰۱
هکر‌های اوکراینی به کانال‌های تلویزیونی روسیه در کریمه نفوذ و ویدیویی را پخش کردند که به شروع قریب الوقوع ضدحمله کی‌یف اشاره می‌کرد.
هک تلویزیون روسیه توسط اوکراینی‌ها/ سربازان علامت سکوت را نشان دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند رسانه خبری اوکراین گزارش دادند که پخش شبکه‌های کابلی روسیه به اسم «روسیا و فرای‌دی» هک شده و فیلم از قبل ضبط شده‌ای را پخش کردند در این فیلم سربازان کی یف در حالی که انگشت خود را روی لبان خود گرفته بودند و سکوت را نشان می‌دادند، قطع شد.

براساس گزارش نیویورک پست، این فیلم مرموز با پیامی به زبان اوکراینی همراه بود که در آن نوشته شده بود «سکوت. هیچ اطلاعیه ای مبنی بر اینکه شروع می شود، وجود نخواهد داشت» که برخی تاکید کردند این جنگ روانی نشان از شروع بی سروصدای ضدحمله علیه روسیه بوده است.

 در این ویدیو دو جت جنگنده در حال پرواز در آسمان هستند که اشاره آشکاری به تلاش‌های اوکراین برای دریافت هواپیماهای جنگی از متحدان غربی خود است.

در بخشی از ویدیو همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بارها قول داده است که کنترل کریمه را که در سال ۲۰۱۴ با رای‌گیری از این کشور جدا شد، بازپس بگیرد.

 بر اساس گزارش نشریه اوکراینی Ukrainska Pravda، شرکت پخش عمومی ملی اوکراین، معروف به Suspilne، با استناد به اطلاعات یکی از ساکنان شهر سیمفروپل در کریمه، این هک را گزارش کرده است.

اولگ کریوچکوف، مشاور رئیس کرملین، در بیانیه ای این نقض را تایید کرد. کریوچکوف گفت: «پخش چندین اپراتور کابلی کریمه هک شده است. سیگنال در حال قطع شدن است. پخش تلویزیونی به روال برگشته و طبق معمول کار می کنند. این اولین حمله جنگجویان سایبری اوکراینی به کریمه از زمان آغاز جنگ نبود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید