همزمان با تشدید درگیری‌ها

جزئیات بسته نظامی جدید آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۵۷۹۱۵۹
اقتصادنیوز: پنتاگون همزمان با تشدید جنگ اوکراین از اختصاص یک بسته نظامی جدید برای این کشور به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خبر داد.
جزئیات بسته نظامی جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با تشدید جنگ اوکراین از اختصاص یک بسته نظامی جدید برای به این کشور  به ارزش  ۲.۱ میلیارد دلار خبر داد  که  شامل قابلیت های دفاع هوایی و مهمات حیاتی برای نیروهای نظامی کی یف است.

وکلای ترامپ پشت او را خالی کردند / استعفا در آستانه تفهیم اتهام

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: این بسته شامل مهمات اضافی برای سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، سامانه‌ها و موشک‌های پدافند هوایی رایتئون, گلوله‌های توپخانه ۱۰۵ میلی‌متری و ۲۰۳ میلی‌متری، سامانه‌های پهپادی پوما، مهمات سامانه موشکی هدایت‌شونده لیزری و پشتیبانی, آموزش و نگهداری است.

این بودجه بر اساس طرح کمک امنیتی اوکراین برای خرید تسلیحات مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به دولت جو بایدن، اجازه می‌دهد تا سلاح‌های مورد نظر را به جای ارائه از ذخایر خود، از شرکتهای دیگر خریداری کند. تحویل تسلیحات به در دسترس بودن و زمان تولید آنها بستگی دارد.

شبکه خبری  سی ان ان روز پنجشنبه به نقل از مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای اوکراینی در ضدحمله به مواضع روسیه متحمل خسارات قابل توجهی شده اند و  مقاومت روسیه قوی تر از حد انتظار بوده است.

به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان آمریکا در این گزارش ، به تلفات نیروی انسانی و مادی ارتش اوکراین اشاره کرده است.

به گفته سی ان ان نیروهای روس با داشتن مواضع مستحکم موفق شدند به نیروهای اوکراینی در حال پیشروی آسیب جدی وارد کنند. این درگیری ها در نزدیکی آرتیوموفسک اتفاق افتاده است.

سی ان ان همچنین گزارش داد که در میان تجهیزات منهدم شده اوکراین، برخی خودروهای زرهی ساخت آمریکا موسوم به امراپ نیز وجود دارد.

ادعای جدید دستگاه تبلیغاتی روس های علیه اوکراین

با این حال، مقامات دولت آمریکا استدلال کرده اند که این تلفات بر برنامه های گسترده تر کی یف برای ضدحمله تاثیری نمی گذارد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد، نیروهای اوکراینی از ۴ ژوئن حملات ناموفقی را انجام داده اند و متحمل تلفات در نیروی انسانی و تجهیزات شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید