وضعیت اسرائیل وخیم شد

کدخبر: ۵۸۰۳۹۲
رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نتانیاهو کنترل امور را از دست داده و وضعیت تل‌آویو وخیم بوده است.
 وضعیت اسرائیل وخیم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از روزنامه عبری «هاآرتص»، توقف مذاکرات در اقامتگاه اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی خبر خوبی است. مذاکراتی که هرتزوگ از طریق آن تلاش کرد تا کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متحد نگه دارد و هدف از آن، ایجاد مشروعیت بین‌المللی برای آن، آرام کردن اعتراضات و خرید زمان بود.

این روزنامه در ادامه با اشاره به ایجاد دو دستگی و اختلافات در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در موضوع انتخاب اعضای کمیته تعیین قضات در روز چهارشنبه نوشت که مخالفان کابینه نتانیاهو، مذاکرات جاری با ائتلاف او را تا انتخاب همه اعضای کمیته تعیین قضات به تعلیق در آورده‌اند.

معرفی فاجعه بزرگ برای پوتین در جنگ اوکراین

هاآرتص در ادامه نوشت: "کارن الحرار" به عنوان عضو کمیته تعیین قضات انتخاب شد، اما بدیهی است که جناح راست با انتخاب مجدد مجرم جنایتکار "آوی ناوه" به عنوان رئیس سندیکای وکلا سعی دارد تا این کمیته را تحت کنترل در آورد و در صورت عدم موفقیت، وزیر دادگستری مانع از تشکیل این کمیته خواهد شد.

این روزنامه نوشت، بنیامین نتانیاهو کنترل خود بر حزب لیکود و کابینه و البته "اسرائیل" را که به سمت پرتگاه می‌رود، از دست داده است.

هاآرتص افزود، نخست‌وزیر متهم به ارتکاب جنایات، فردی ضعیف، ترسو و فلج است. او دیگر قادر به تحمیل اراده خود حتی در خانه‌اش نیست چه برسد در اداره حکومت.

از سوی دیگر، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت، نتانیاهو قرار بود یکی از دو تصمیم را انتخاب کند که هر دو قانونی هستند؛ توافق یا تقابل. او می‌توانست با تمام قدرت و با موافقت رئیس‌ اسرائیل تفاهم را اجرا کند و در نهایت به انتخاب یک نماینده از ائتلاف و یک نماینده از مخالفان در کمیته انتخاب قضات دست یابد. همچنین می‌توانست ارزشی برای مخالفان و معترضان قائل نشود و با قدرت تلاش کند تا نمایندگانی از ائتلاف برای این کمیته انتخاب کند. اما او این پا و آن پا کرد و در نهایت کنترلش بر اوضاع را از دست داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، چهارشنبه شب از وقوع یک «تراژدی» در کنست رژیم صهیونیستی و ایجاد تنش میان اعضای پارلمان بر سر انتخاب دو عضو به عنوان نمایندگان کمیته تعیین قضات خبر دادند.

یدیعوت آحارانوت نوشت، کارین الحرار از حزب اپوزیسیون «هناک مستقبل » (آینده‌ای هست) به ریاست «یائیر لاپید» ۵۸ رای موافق و ۵۶ رای مخالف برای عضویت در کمیته تعیین قضات به دست آورد. «تالی گوتلیب» نماینده حزب لیکود از راهیابی به این کمیته باز ماند زیرا تنها ۱۵ نماینده رای موافق به او دادند و ۵۹ نماینده دیگر با او مخالفت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید