واکنش کرملین به ادعای روزنامه انگلیسی درباره چین و روسیه

کدخبر: ۵۸۴۴۹۳
اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای مدعی شد که چین نسبت به استفاده سلاح اتمی خطاب به روسیه و مقامات آن هشدار داده است.
واکنش کرملین به ادعای روزنامه انگلیسی درباره چین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کرملین ادعاهای مطرح شده در مطبوعات غربی مبنی بر اینکه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین هشدار داده است، ساختگی خواند.

اتهام‌زنی «بی‌بی» به حزب‌الله درباره گروگان‌گیری یک زن

راشا تودی گزارش داد، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره مقاله این روزنامه به خبرنگاران گفت: من نمی توانم آن را تایید کنم ولی باید بگویم که سخنان رسمی رئیس جمهور چین در سفر به مسکو در ماه مارس کافی است.

روزنامه فایننشال تایمز بر اساس منابع دیپلماتیک ناشناس این موضوع را مطرح کرده بود. این روزنامه مدعی شد که بازداشتن پوتین از حمله اتمی بخش مهمی از استراتژی دیپلماتیک پکن در مورد اروپا است.

در مقاله روزنامه انگلیسی آمده است: دولت چین سیاست‌های غرب، از جمله گسترش ناتو در اروپا را عامل مناقشه اوکراین می‌داند و دیدگاه غربی‌ها مبنی بر اینکه عملیات نظامی روسیه بی دلیل بوده است را رد می‌کند. این کشور همچنین به طور علنی از مسکو خواسته است که از توان هسته ای خود استفاده نکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید