پارلمان ونزوئلا از «ترامپ» شکایت می‌کند

کدخبر: ۵۸۴۸۳۶
اقتصادنیوز: یک کمیسیون ویژه پارلمان ونزوئلا در حال بررسی امکان شکایت از رئیس جمهوری سابق آمریکا در دیوان بین‌المللی کیفری است.
پارلمان ونزوئلا از «ترامپ» شکایت می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد که یک کمیسیون ویژه پارلمان این کشور در حال بررسی امکان شکایت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در دیوان بین‌المللی کیفری است.

وعده آمریکا درباره ارسال جنگنده‌های اف16 به اوکراین

اسپوتنیک گزارش داد، پارلمان ونزوئلا جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شکایت به دلیل اقدامات ترامپ در قبال کاراکاس و «جنایت علیه بشریت» بررسی می‌شود.

این نهاد قانونگزاری همچنین اعلام کرد که احتمال طرح این شکایت نزد سازمان ملل و پارلمان‌های سایر کشورها را نیز بررسی می‌کند.

پارلمان ونزوئلا گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ترامپ چندی پیش ابراز امیدواری کرده بود که ونزوئلا دچار فروپاشی شده تا آمریکا بتواند مالک نفت آن کشور شود؛ بدون آنکه حتی یک دلار بابت آن پول به کاراکاس پرداخت کند.

ونزوئلا سال‌هاست که تحت تحریم‌ها شدید آمریکا قرار دارد. ترامپ در سال ۲۰۱۹ شرکت نفت PDVSA ونزوئلا را در فهرست سیاه قرار داد تا یکی از مهمترین منابع درآمدی ونزوئلا را تحت فشار قرار دهد.

ایوان خیل وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییترش نوشت که قصد ترامپ همیشه تصرف نفت ونزوئلا بوده است.

وی در پیام خود هشدار داد: ترامپ اعتراف کرد که قصدش تصرف نفت ونزوئلا بوده است. تمام خسارت‌هایی که ایالات متحده به مردم ما وارد کرده، یک هدف داشته است: دزدیدن منابع ما!

اوو مورالس رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی نیز اعلام کرد: این آمریکایی (اشاره به ترامپ) از اینکه کشورش مجبور شد هزینه نفت ونزوئلا را بپردازد، متاسف است و این تایید می‌کند که تمام عملیات‌ها و مداخله‌های آمریکا به نام آزادی و دموکراسی در جهان برای غارت منابع طبیعی مردم آزاد است.

عصبانیت تل‌آویو از مواضع ضداسرائیلی «گوترش» در یورش به جنین

ساشا یورنتی سیاستمدار و وکیل بولیویایی نیز هشدار داد که آمریکا برای تصاحب لیتیوم دست به کار خواهد شد.

در همین راستا، گاستون براون نخست وزیر آنتیگوا و باردوبا در شرق کارائیب اعلام کرد: ما با ونزوئلا ابراز همبستگی می‌کنیم و در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم و شجاعانه از اصل بین‌المللی مداخله نکردن در امور داخلی ونزوئلا دفاع می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید