درخواست جدید روسیه از شورای امنیت

کدخبر: ۵۸۴۹۵۳
روسیه از برگزاری نشست جدید شورای امنیت این سازمان در تاریخ 11 ژوئیه با هدف بحث در مورد انفجارهای ماه سپتامبر گذشته در خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم خبر داد.
درخواست جدید روسیه از شورای امنیت

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، روسیه درخواست دسترسی به تحقیقات سوئد و چند کشور دیگر درباره انفجارهای ماه سپتامبر گذشته در خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم که در زیر دریای بالتیک بین روسیه و آلمان کشیده شده را داشته که تاکنون اجابت نشده است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل با انتشار پستی در کانال خود در پیام رسان تلگرام نوشت: "ما برای برگزاری یک نشست باز جدید شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 11 ژوئیه درباره انفجارهای نورد استریم درخواست کردیم."

او همچین بیان کرد، روسیه از "دو سخنران بی طرف جالب توجه" برای حضور در این نشست دعوت خواهد کرد.

پرواز جنگنده‌های چین اطراف تایوان همزمان با سفر وزیر خزانه داری آمریکا به پکن

روسیه در ماه مارس تلاش کرد تا شورای امنیت سازمان ملل را به درخواست برای انجام تحقیقاتی مستقل درباره این انفجارها وادارد اما این تلاشش بی نتیجه ماند.

مسکو اعلام کرده که غرب در پشت این انفجارها قرار دارد. دولتهای غربی و اوکراین اما دست داشتن خود در این انفجارها را مردود دانسته‌اند.

این انفجارها در حوزه مناطق اقتصادی انحصاری سوئد  و دانمارک رخ دادند. سوئد به همراه دانمارک و آلمان اعلام کردند همچنان تحقیقات جداگانه آنها درباره این انفجارها در جریان است و روسیه در جریان این تحقیقات قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید