حمله تند انگلیس علیه سوریه و روسیه

کدخبر: ۵۸۸۱۱۵
اقتصادنیوز: سفیر انگلیس و رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل به روسیه و سوریه به دلیل عدم تمدید یکساله بازبودن گذرگاه مرزی باب الهوی بشدت انتقاد کرد.
حمله تند انگلیس علیه سوریه و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «باربارا وود وارد» سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: دو هفته پیش، روسیه ماموریت نه ساله سازمان ملل برای ارائه کمک های بشردوستانه به ۴.۱ میلیون نفر نیازمند در شمال غرب سوریه را وتو کرد.

چین: پکن مایل به همکاری با روسیه و هند است

رئیس دوره ای شورای امنیت افزود: آن ۴.۱ میلیون نفر اکنون در بلاتکلیفی به سر می برند و نمی دانند که آیا غذا و دارو در هفته ها و ماه های آینده دریافت خواهد کرد یا خیر. در این دو هفته، حتی یک کامیون از گذرگاه باب الحوا که ۸۵ درصد کمک های سازمان ملل قبلاً از آنجا عبور می کرد، وارد سوریه نشده است.

وودوارد گفت: زیرا اگرچه سوری ها اعلام کرده اند که سازمان ملل می تواند به عملیات خود ادامه دهد اما شرایط تعیین شده از سوی بشار اسد انجام این کار را ناامن می کند. سازمان ملل به صراحت بیان کرده که شرایط تعیین شده از سوی سوریه غیرقابل اجرا است.

سفیر انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد: این شرایط همچنین بی طرفی و استقلال اوچا را تضعیف می کنند.

وی ادامه داد: گذرگاه‌های باب السلام و باب الراعی که سازمان ملل باید از آنها استفاده کند، در حال حاضر تنها برای ۲۱ روز دیگر باز هستند و ظرفیت باب الهوی را ندارند. بنابراین ادعاهای بشردوستانه روسیه و سوریه مغایر با حقایق هستند.

اولین واکنش آمریکا به تصویب لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو

وود وارد ادامه داد: شمال غرب سوریه یک منطقه در جنگ است که در آن همه طرف‌ها، از جمله حکومت سوریه و روسیه، به حملات خود با وجود غیرنظامیان گرفتار در تیراندازی ادامه می‌دهند.

سفیر انگلیس افزود: انگلیس از گفتگوهای جاری بین سازمان ملل و سوریه برای رفع مشکلات ایجاد شده و اجازه دادن به جریان کمک ها حمایت می کند. بسیار مهم است که دسترسی بشردوستانه با همه بازیگران درگیری مورد مذاکره قرار گیرد و طبق اصول بشردوستانه، کمک‌ها به آسیب‌پذیرترین افراد برسد.

وی گفت: بنابراین ما همچنان معتقدیم که کنار گذاشتن سیاست از سوی شورای امنیت بهترین راه برای اطمینان از تداوم دسترسی به کسانی است که به آن نیاز دارند. در همین حال، ما از سوریه می‌خواهیم که به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی عمل کند و با حسن نیت با سازمان ملل متحد تعامل کند.

آمریکایی‌ها نقره‌داغ شدند / کاروان تجهیزات نظامی منفجر شد

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: در نهایت، مردم سوریه و منطقه وسیع‌تر به پایان پایدار این درگیری مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت نیاز دارند. بنابراین ما از سرگیری مذاکرات کمیته قانون اساسی در ژنو بدون تاخیر بیشتر و بدون بهانه‌های بیشتر را تشویق می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید