آمریکا از بیان جزئیات تبادل زندانیان طفره رفت

کدخبر: ۵۸۸۱۸۲
سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالی درباره روند آزادسازی زندانیان این کشور در ایران پاسخ داد.
آمریکا از بیان جزئیات تبادل زندانیان طفره رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متیو میلر، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره این که با توجه به اظهارات اخیر همتای ایرانی او درباره تبادل زندانیان مبنی بر این که دولت آمریکا مقصر طولانی کردن این روند است، چه موانعی در این مسیر وجود دارند، گفت: «قصد ندارم درباره جزئیات این روند صحبتی بکنم، همان طور که هیچ گاه تمایلی به آن نداشته‌ام، چراکه از نظر ما، علنی نکردن این جزئیات مهم است‌. مسلما موضوع این زندانیان، موضوعی بسیار حساس است.»

میلر ادامه داد: «ما واقعا می‌خواهیم این زندانیان را در اسرع وقت به خانه بازگردانیم. با بیشترین شتاب ممکن برای محقق‌شدن آن تلاش می‌کنیم.»
اظهارات میلر در پی این مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه ایران، روز گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده در ارتباط با این موضوع از جمله اینکه آمریکایی‌ها خواستار آزادی نفر چهارمی در جریان این تبادل شده‌اند گفت: ایران به  تبادل زندانیان  و آزادی شهروندان ایرانی که به صورت غیرقانونی در آمریکا زندانی هستند تاکید دارد و در این زمینه جدی است.
وی با بیان این که در مقاطعی در این زمینه به توافق رسیدیم، گفت: علت طولانی شدن این موضوع  عدم وجود اراده لازم در دولت آمریکا است.
کنعانی همچنین در مورد این که موضوعات جدیدی در این ارتباط از سوی رسانه‌ها در ارتباط با درخواست‌های آمریکا در این زمینه مطرح شده است، گفت: این موضوعات را نمی‌توانم تایید کنم و در مورد آن اظهارنظر نمی‌کنم.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: در مرحله‌ای قرار داریم که می‌توانیم بگوییم انجام این تبادل در صورت وجود اراده در طرف آمریکایی میسر است.
کنعانی گفت: برخی از کشورهایی که دارای روابط خوبی با دو طرف هستند در این زمینه ایفای نقش می‌کنند و ما از نقش‌آفرینی آنها استقبال می‌کنیم . امیدواریم این موضوع در فاصله زمانی کوتاهی رخ دهد.
وی ادامه داد:  آنچه که برای ما مهم است، اظهارنظرهای رسمی است نه تحلیل‌ها و گمانه‌زنی رسانه‌ها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید