واکنش تند جواد امام به اظهارات اخیر حداد عادل/ او به دنبال تضعیف قدرت مردم است

کدخبر: ۵۹۱۳۲۹
اقتصادنیوز: سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر «ناز کردن» اصلاح‌طلبان گفت: اقدامات جریان آقای حداد عادل به وضوح نشان می‌دهد که آنان به دنبال تضعیف قدرت مردم هستند.
واکنش تند جواد امام به اظهارات اخیر حداد عادل/ او به دنبال تضعیف قدرت مردم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر «ناز کردن اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات»، گفت: «اصلاح‎‌طلب‌ها ناز نمی‌کنند و شخصا معتقدم که اظهارات آقای حداد عادل اقدامی برای فرار رو به جلو به منظور فریب افکار عمومی است. واقعیت آن است که حکومت باید ناز مردم را بخرد تا در انتخابات شرکت کنند اما متاسفانه جریان اقتدارگرا در تلاش است تا تک صدایی را در کشور حاکم کند. اقدامی که نتیجه‌اش دولت و مجلس (انقلابی) فعلی است که عملکردشان پیش روی مردم است.»

او ادامه داد: «اقدامات جریان آقای حداد عادل به وضوح نشان می‌دهد که آنان به دنبال تضعیف قدرت مردم هستند. آنان می‌خواهند جریان‌های سیاسی را هم حذف کنند تا در نتیجه آن، مردم از شرکت در انتخابات دلسرد شوند و اقلیتی بر کشور حاکم شود. حداد عادل یکی از افرادی است که برای تحقق این مهم تلاش می‌کند. آنان باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشند و بگویند در شرایطی که حاکمیت شعار مشارکت حداکثری داده، چرا وضعیت به شکل دیگری رقم خورده است.»

جدال طیف قالیباف و حداد با راست رادیکال

سخنگوی جبهه اصلاحات با بیان اینکه «متاسفانه آقایان به دنبال انتخابات رقابتی و آزاد و حضور حداکثری مردم در صحنه نیستند»، گفت: «جریان اقتدارگرا به خوبی می‌داند که اصولگرایان در صورت برگزاری انتخابات آزاد به معنای واقعی لغت و حضور حداکثری مردم در صحنه، پیروز انتخابات نخواهد بود از این رو تلاش می‌کند شرایطی را رقم بزند که در گذشته منجر به حاکمیت اقلیت بر کشور شد. مردم ابطال ۷۰۰/۰۰۰ رای در انتخابات مجلس ششم در تهران را فراموش نکرده اند و با این اظهارات آشنا هستند و ما هم به عنوان اصلاح‌طلبان، این اظهارات را به خودمان نمی‌گیریم.»

او تصریح کرد: «آقای حداد عادل و همفکرانش به خوبی می‌دانند که با اصلاح قانون انتخابات و تغییرات ایجاد شده، تمام مسیرها را با تبدیل رویه های غلط گذشته که مورد اعتراض بوده بجای اصلاح و تجدید نظر در آنها ، برای ورود اصلاح‌طلبان به صحنه انتخابات بسته اند ولی می‌گویند در راستای پروژه یکدست سازی حاکمیت و جریان خالص‌سازی، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید. اصلا تصور کنید ما اینکار را هم کردیم، مردم به چه کسی رای دهند وقتی قرار است همه از یک طیف و سلیقه سیاسی در انتخابات شرکت کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با انتقاد از تغییرات ایجاد شده در قانون انتخابات بیان کرد: «در قانون جدید انتخابات عملا حق انتخاب کردن و تعیین سرنوشت از مردم سلب شده است. شورای نگهبان قرار است اجتهاد کند و به جای مردم سرنوشت آنان را تعیین کند. در حالی که حق تعیین سرنوشت حقی ذاتی برای بشر است و در قانون اساسی هم پیش بینی شده است. با این قانون، تمام مسیرهایی که پیش‌بینی می‌کردیم را مسدود کرده‌اند. بنایشان براین است که مردم نیایند و رقابت شکل نگیرد و مشارکت، حداکثری نباشد.»

او درباره زمان اعلام نظر جبهه اصلاح‌طلبان درباره حضور یا عدم حضورشان در انتخابات نیز گفت: «جبهه اصلاحات در بیانیه خود راهبردهایش را مشخص کرده است. راهبردهای ما همان بیانیه ۱۵ بندی آقای خاتمی است. به طور کلی، اگر حاکمیت در اقداماتش تجدید نظر کند و محدودیت‌ها را برطرف کند، در درجه اول اعتماد مردم باید جلب شود و در درجه بعد است جریان‌های سیاسی تکلیف خود را میبایست با انتخابات مشخص نمایند . انتخابات و دموکراسی بدون مردم بی معناست. بنابراین ما در جبهه اصلاحات، اگر شاهد تجدیدنظر در حاکمیت و قانون گذاران بودیم و شرایط جامعه تغییر کرد، و راهبرد جبهه اصلاحات که در راستای بیانیه ۱۵ بندی جناب آقای خاتمی است تحقق پیدا نماید در فرصت باقی مانده، تصمیمات مقتضی خواهیم گرفت.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید