درخواست فوری «بورل» درباره رئیس‌جمهور معزول نیجر

کدخبر: ۵۹۱۴۸۴
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا خواستار آزادی بی‌قیدوشرط رئیس جمهور معزول نیجر شد.
درخواست فوری «بورل» درباره رئیس‌جمهور معزول نیجر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه با تکرار درخواست خود مبنی بر آزادی محمد بازوم، رئیس جمهور معزول نیجر و خانواده‌اش، نسبت به شرایط بازداشت او ابراز نگرانی کرد.

نقشه اتحادیه اروپا برای کودتاچیان نیجر

اسپوتنیک گزارش داد، بورل در پستی در در شبکه اجتماعی «ایکس(توییتر سابق)» نوشت: آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که او(بازوم) چندین روز است که از غذا، برق و درمان محروم شده است.

وی در ادامه خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط بازوم و خانواده‌اش شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز(پنجشنبه) گفت که «آمریکا به روشنی اعلام کرده است که اگر اتفاقی برای محمد بازوم رخ دهد، رهبران کودتای نظامی در نیجر پاسخگو خواهند شد.»

اظهارات بلیکن پس از آن مطرح شد که شورشیان نیجر به ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا اطلاع دادند که اگر کشورهای همسایه در امور داخلی نیجر مداخله کنند، بازوم را خواهند کشت.

گارد ریاست جمهوری نیجر ۲۶ جولای(۴ مرداد) کاخ ریاست جمهوری این کشور را محاصره و پس از بازداشت بازوم، او را از سمتش عزل و با اشاره به شرایط امنیتی و سوءمدیریت اقتصادی کشور، اعلام کرد که قصد دارد به رژیم کنونی این کشور پایان دهد. پس از عزل بازوم، ژنرال عبدالرحمن تیانی خود را رئیس شورای نظامی انتقالی نیجر اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید