حمله به یک پایگاه ارتش اسرائیلی

کدخبر: ۵۹۲۱۶۶
اقتصادنیوز: یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش در نزدیکی جنین هدف تیراندازی قرار گرفت.
حمله به یک پایگاه ارتش اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع عبری زبان اعلام کردند که یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش در نزدیکی روستای یعبد در مجاورت جنین هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفته است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی با مبارزان مقاومت درگیر شدند و در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است.

قمار به سبک بن سلمان؛ بندبازی اسرائیل تا عربستان

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نظامیان این رژیم تحقیقات برای یافتن عاملان تیراندازی به سمت این پایگاه را آغاز کردند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی با صدور بیانیه‌ای از تنش شدید در زندان نقب در پی تشدید تدابیر صهیونیست‌ها در این زندان خبر داد.

بنابراین گزارش، نظامیان صهیونیست امروز اسرای فلسطینی در این زندان را سرکوب کرده و آنها را مورد بازرسی قرار دادند. همچنین برخی از اسرا از سلول‌های خود به مکان دیگری منتقل شده‌اند.

براین اساس، اسرای فلسطینی در زندان نقب در برابر اقدامات صهیونیست‌ها از خود مقاومت نشان داده و زیر بار این فشارها نرفته اند.

اسرای فلسطینی تاکید کرده‌اند در واکنش به تشدید تدابیر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی، از خروج از سلول‌های خود برای انجام بازرسی‌های روزانه خودداری خواهند کرد، تا صدای اعتراض خود را علیه سیاست‌های اعمالی به گوش همه برسانند.

این در حالی است که همزمان با این رخداد، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اقدام به بازدید سرزده از زندان صحرایی نقب کرد، موضوعی که تنش حاکم بر این زندان را به شدت افزایش داد.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی ضمن محکوم نمودن بازدید بن گویر از زندان نقب، در بیانیه‌ای تاکید کرد: این اقدامات در راستای جنگ همه جانبه علیه اسرای فلسطینی و صدور دستورات تازه در راستای تشدید فشارها بر آنها انجام می‌شود.

این وزارتخانه از وضعیت تنش‌آمیز حاکم بر زندان نقب پس از بازداشت گسترده اسرا و بازرسی‌های تحریک آمیز از آنها خبر داده است.

در تاریخ جنگ‌های چهارگانه رژیم صهیونیستی و جهان عرب، هیچ گاه اعراب نتوانستند صهیونیست‌ها را زمین‌گیر و با وارد کردن تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی کنند. بر اساس آمارهای اعلام شده از مراجع رسمی در جریان جنگ ۳۳ روزه ۱۶۵ اسرائیلی کشته و قریب به ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر آواره شدند. در سوی مقابل بین ۱۱۹۱ الی ۱۳۰۰ لبنانی به شهادت رسیدند و نزدیک به یک میلیون نفر آواره شدند.

با طولانی‌شدن روند جنگ ۳۳ روزه، سربازان و شهروندان صهیونیست با از دست دادن روحیه خود دیگر توان ادامه جنگ با مقاومت لبنان را نداشتند. این موضوع سبب شد تا بار دیگر بازیگرانی همچون آمریکا و سازمان ملل متحد برای نجات تل‌آویو دست به کار شدند و با تشدید فشارها بر دولت لبنان و صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت زمینه پایان جنگ را فراهم کردند. پس از اعلام شرایط صلح، نیروهای اسرائیلی در هشتم سپتامبر پایان محاصره را اعلام کردند. نکته جالب توجه آن است که در این قطعنامه غربی‌ها به اسم «پایان جنگ» خواستار خلع سلاح حزب‌الله، این بار از طریق ارتش لبنان و نیروهای یونیفل بودند. با این حال با پایداری مقاومت و تن دادن به شروط نامشروع، طرف غربی این پروژه با شکست مواجه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید