ممنوعیت سفر روسیه علیه 54 شهروند انگلیسی

کدخبر: ۵۹۲۸۵۹
اقتصادنیوز: مسکو در اقدامی تلافی جویانه, ۵۴ شهروند انگلیسی را از ورود به روسیه منع کرد.
ممنوعیت سفر روسیه علیه 54 شهروند انگلیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در اقدامی تلافی جویانه, ۵۴ شهروند انگلیسی را از ورود به روسیه منع کرده و آن‌ها را در فهرست سیاه قرار داده است.

تاس گزارش داد، این فهرست اکنون شامل لوسی فریزر، وزیر امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس است که «به دنبال منزوی کردن ورزش روسیه در عرصه‌های بین المللی است.»

درخواست روسیه از نظامیان اوکراین

سایر اتباع انگلیسی در این فهرست شامل روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی، گروه رسانه‌ای گاردین، دیلی تلگراف و همچنین کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی هستند که در صدور حکم بازداشت برای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نقش داشته‌اند.

در این بیانیه آمده است: روسیه در واکنش به اقدامات تهاجمی و سیاست خصمانه لندن که شامل استفاده فعال از مکانیسم تحریم‌های یکجانبه در قبال شهروندان و فعالان اقتصادی مسکو می‌شود، نمایندگانی از محافل سیاسی و ساختارهای قدرت انگلیس, جامعه حقوقی حرفه‌ای و ارتش مطبوعات (در مجموع ۵۴ نفر) این کشور را در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش ایرنا, دولت انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه مقامات روس از جمله «سرگئی کراوتسوف» وزیر آموزش و پرورش روسیه، به دلیل آنچه انگلیس اقدام روسیه در اخراج اجباری کودکان اوکراینی نامیده، وضع کرده است.

انگلیس ۱۴ نفر را در پاسخ به آنچه انگلیس "تلاش‌های روسیه برای از بین بردن هویت ملی اوکراین" خواند، تحریم کرد و مدعی شد که ۱۱ نفر از آن‌ها در جابجایی اجباری کودکان دست داشتند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا طی بیانیه‌ای مدعی شد: «در برنامه دلخراش او برای اخراج اجباری کودکان و تبلیغات مملو از نفرت که توسط نوکرانش منتشر می‌شود، ما قصد واقعی پوتین برای محو کردن اوکراین از نقشه را می‌بینیم.»

اظهارات سالیوان درباره آموزش خلبانان اوکراینی

بر اساس این گزارش، اوایل این ماه روسیه اعلام کرد که حدود ۷۰۰ هزار کودک را از منطقه جنگی در اوکراین خارج و به خاک روسیه منتقل کرده است.

مسکو اعلام کرد که برنامه‌اش برای انتقال کودکان از اوکراین به خاک روسیه، حفاظت از یتیم‌ها و کودکان رها شده در منطقه جنگی است.

با این حال، اوکراین ادعا کرده است که بسیاری از کودکان به طور غیرقانونی اخراج شده‌اند و ایالات متحده نیز مدعی شده که هزاران کودک به زور از خانه‌هایشان جدا شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید