هشدار جدی امام جمعه تبریز به ناتو !

کدخبر: ۵۹۵۴۳۷
اقتصادنیوز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شکست در عراق، افغانستان و اوکراین را نمونه ای از درماندگی های ناتو در عرصه سیاست های بین المل دانست.
هشدار جدی امام جمعه تبریز به ناتو !

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، چنین دسیسه و توطئه چینی ها توسط غرب علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را نخ نما شده دانست و افزود: پرده برداری یک عضو ناتو برای طراحی این سازمان جهت تجزیه تعدادی از کشورهای منطقه و ایران نشان دهنده عمق کینه و درماندگی دشمنان اسلام و انقلاب است و البته این نقشه مساله جدیدی نیست.

وی اظهار کرد: غربی ها بارها برای تجزیه ایران دندان طمع تیز کرده اند اما هر بار با ایستادگی و مقاومت جانانه مردم ایران اسلامی مواجه شده و شکست خورده اند و این بار نیز مردم نشان خواهند داد که چگونه در برابر این زیاده خواهی ها مقابله می کنند و بدون تردید این نقشه ها محکوم به شکست و از نظر ما باطل است.

توصیه امام جمعه تهران به خانواده‌هایی که دختران فریب خورده دارند

آل هاشم به قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و حضور در معادلات جهانی اشاره و اضافه کرد: جهان طی سال های اخیر به خوبی و در عمل مشاهده کرد که اراده تهران بر حفظ یکپارچگی سوریه و عراق محقق شد و ذره ای سیاست های تجزیه طلبانه غربی ها در این سرزمین ها اجرایی نشد و طی این سال ها ناتو در تمام چالش های منطقه ای یک بازنده صرف بوده و این موضوع برای مقام های این سازمان نیز درک شده است.

وی شکست در عراق، افغانستان و اوکراین را نمونه ای از درماندگی های ناتو در عرصه سیاست های بین المل دانست.

امام جمعه تبریز عقب نشینی های اخیر کشورهای اروپایی درباره برجام را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه سخنان رییس جمهور فرانسه در این خصوص بسیار تامل برانگیز بود، گفت: وی از ضرورت بازگشت به برجام سخن گفته و از اینکه جمهوری اسلامی ایران به عضویت پیمان بریکس درامده است به شدت ابراز نگرانی کرده است که این امر نشانگر توفیقات دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم می باشد.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در بریکس و توسعه این سازمان به کشورهای مختلف پیامی جز بروز و ظهور نظم نوین جهانی ندارد، ادامه داد: غربی ها به خوبی می دانند که برجام مدنظر آنها با فشار بر تهران محقق نمی شود و باید اعلام کنیم که هر گونه توافق هسته ای باید منطبق بر شرایط کنونی حاکم بر نظم جهانی باشد.

خطیب جمعه تبریز به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه تمجید ایشان از اقدامات دولت مدال افتخار در سینه و موقبتی بزرگ برای شخص رییس جمهور است، گفت: اما باید توجه داشت که در کنار این تمجید که دولتمردان لایق آن بودند، مقام رهبری تذکراتی نیز دادند که باید به دقت توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد.

 آل هاشم اظهار کرد: قدردانی از خدمات دولت توسط رهبری، مسئولیت دولت مردمی و انقلابی را بیشتر کرد و با توجه به شرایط اقتصادی باید مسئولان اجرایی برای ارتقای سطح معیشت آحاد مردم تلاش های بیشتری از خود نشان دهند، چون با وجود تمام فعالیت های شبانه روزی و زیرساختی، مشکلات معیشتی مثل غباری غلیظ مانع از دیده شدن این دستاوردهای بزرگ می شود.

وی بر ضرورت بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی در کشور تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت تا زمانی که تورم در کشور جولان می دهد فعالیت های دولتمردان دیده نخواهد شد و در این میان همچنان که رهبری فرمودند باید آمارهای اعلامی از سوی دولت با وعده ها همخوانی و تطابق داشته باشد.

 آل هاشم، زبان رهبر معظم انقلاب را زبان مردم دانست و از دولت سیزدهم خواست تا در کنار توجه به مسایل زیرساختی از مساله معیشت مردم غفلت نکند.

وی با گرامیداشت ۱۰ شهریور ماه سالروز فرمان مقام رهبری برای ایجاد پدافند هوایی، این نیرو را ستون فقرات تامین امنیت آسمان کشور تعریف کرد و با اشاره به قدمت ۶۰ ساله ان در ایران، افزود: تاکید چندین باره فرماندهی معظم کل قوا بر اهمیت این نیرو نشان دهنده جایگاه رفیع پدافند هوایی در بین نیروهای مسلح است.

امام جمعه تبریز سرنگونی تعداد ۷۰ فروند از جنگنده های رژیم بعث عراق در جریان عملیات والفجر هشت توسط پدافند هوایی را برگ زرین و افتخاری تاریخی برای این نیروی الهی برشمرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید