صدور فرمان منع رفت و آمد در کرکوک توسط «السودانی»

کدخبر: ۵۹۵۷۰۸
اقتصادنیوز: در پی بروز درگیری در کرکوک در اقلیم کردستان عراق، نخست وزیر عراق فرمان منع رفت و آمد در این استان صادر کرد.
صدور فرمان منع رفت و آمد در کرکوک توسط «السودانی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدشیاع السودانی نخست وزیر عراق در پی بروز درگیری در کرکوک در اقلیم کردستان عراق، فرمان منع رفت و آمد در این استان صادر کرد.

خبرگزاری ملی عراق در خبری فوری فرمان منع رفت و آمد در کرکوک را اعلام کرد اما تاکنون جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

در همین حال سایر رسانه های عراق گزارش دادند که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به نیروهای امنیتی در استان کرکوک دستور داد تا نقش خود را در برقراری امنیت و اعمال حاکمیت قانون ایفا کنند.

نخست وزیر عراق همچنین خطاب به نیروهای امنیتی کرکوک تاکید کرد که با هر کس که بخواهد امنیت کرکوک را مختل کند، با قاطعیت برخورد و او را دستگیر کنند.

السودانی در فرمان خود به نیروهای امنیتی در کرکوک اضافه کرد که حمل سلاح در این استان به جز نیروهای امنیتی به هیچ وجه مجاز نیست و از همه احزاب سیاسی و بازیگران اجتماعی و مردمی خواست تا نقش خود را در دفع فتنه و حفظ امنیت کرکوک ایفا کنند.

وی همچنین از نیروهای امنیتی خواست عملیات امنیتی گسترده در مناطقی از کرکوک که شاهد شورش‌ بوده‌اند را به منظور بازرسی کامل آن‌ها آغاز کنند.

در این پیوند، یک منبع امنیتی در استان کرکوک که به نام وی اشاره ای نشده، به خبرگزاری شفق نیوز گفت: بر اثر حوادث ظهر امروز در کرکوک، دست کم یک نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

به گفته وی جسد مقتول به پزشکی قانونی تحویل و مجروحان برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندهی پلیس کرکوک نیز امروز (شنبه) از اعمال منع رفت و آمد همه جانبه در این استان به دلیل تنش های امنیتی اخیر خبر داده بود.

امروز گروهی از ساکنان کرکوک بسته شدن جاده اربیل - کرکوک را باعث ضرر اقتصادی و معیشتی خود دانسته بودند و با برگزاری تظاهرات خواستار بازگشایی جاده اربیل - کرکوک شدند.

کرکوک در روزهای اخیر به دلیل مسدود شدن جاده اربیل-کرکوک از سوی احزاب عربی و ترکمانی و گروه های مسلحی که با تصمیم دولت عراق برای تخلیه مقر حزب دموکرات کردستان که در آن ستاد فرماندهی عملیات کرکوک متمرکز است، مخالفت می کنند، شاهد درگیری سیاسی و اجتماعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید