ادعای یک نماینده مجلس درباره لیست اسامی اساتید اخراجی/ شایعه است

کدخبر: ۵۹۶۴۴۶
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس معتقد است لیست اسامی اساتید اخراجی جعلی است.
ادعای یک نماینده مجلس  درباره لیست اسامی اساتید اخراجی/ شایعه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بخش هایی از ادعاهای محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را در گفتگو با ایسنا بخوانید؛

*در وهله اول باید بگویم وجود چنین لیستی مبنی بر اخراج برخی اساتید از دانشگاه ها تکذیب شده و دروغ است. نام برخی از اساتید در این لیست آورده شده که خودشان تکذیب کردند. یا نام برخی از اساتید در این لیست آورده شده که قبلا فوت شده اند. این موضوع نشان می دهد که این لیست واقعی نبوده و کذب است.

*اساتیدی که گفته می شود از دانشگاه اخراج شده‌اند، مگر خودشان نمی‌توانند صحبت کنند؟ چرا باید دیگران به عنوان وکیل اینها صحبت کنند.

* هر دستگاه و هر اداره‌ای برای رسیدگی به تخلفات دارای یک کمیته است و سازو کار این کارگروه یا هیات نیز برای رسیدگی به تخلفات افراد کاملا مشخص است. اگر در محیط دانشگاه نیز یک فردی خلاف مقررات و ضوابط عمل کرد، آیا رسیدگی به تخلفات وی جایز است یا نیست؟ قطعا این حق سازمان است که رسیدگی لازم را در این زمینه داشته باشد. اصل موضوع یعنی رسیدگی به تخلف در جای خود باقی است.

*بایستی یک راستی آزمایی لازم در این زمینه صورت گیرد. اخراج اساتید از دانشگاه نیز روندی دارد. اگر استادی اخراج شود می تواند به رای هیات اعتراض کرده و در دیوان شکایت کند. نیازی به چنین فضاسازی‌ها نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید