بی‌اعتمادی مردم آمریکا به بایدن/ معاملات تجاری پسر رییس جمهوری دردسرساز شد

کدخبر: ۵۹۶۷۴۸
اقتصادنیوز: بر اساس نتایج یک نظرسنجی ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در زمانی که معاون رئیس‌جمهور بود، در معاملات تجاری پسرش یعنی هانتر بایدن دخالت داشته است.
بی‌اعتمادی مردم آمریکا به بایدن/ معاملات تجاری پسر رییس جمهوری دردسرساز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نظرسنجی پایگاه اس اس آر اس وابسته به مایکروسافت که روز پنجشنبه به وقت محلی منتشر شد، همچنین نشان می دهد که ۴۲ درصد از آمریکایی ها معتقدند که بایدن اقدامات غیر قانونی انجام داده، در حالی که ۱۸ درصد معتقدند که او غیراخلاقی عمل کرده اما اقدام غیرقانونی مرتکب نشده است. این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرگونه دخالت در امور تجاری پسرش را رد کرده است.

این نظرسنجی سراسری توسط پایگاه اس اس آر اس وابسته به مایکروسافت که از ۲۵ تا ۳۱ آگوست انجام شد، درحالی منتشر می شود که دیوید وایس بازرس ویژه آمریکا اعلام کرده قصد دارد تا پایان سپتامبر، هانتر را به اتهام مالکیت غیرقانونی اسلحه محاکمه کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند بایدن در رابطه با تحقیقات درباره پسرش نامناسب عمل کرده است.

دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) خواستار بازگرداندن پرونده هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا قبل از پایان ماه جاری به دادگاه شدند.در اطلاعیه دادستان به دادگاه ایالت دلاور آمریکا آمده است که طبق قانون، کیفرخواست باید قبل از ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) به هیات منصفه بازگردانده شود.

دفتر دادستانی اعلام کرد که دیوید وایس بازرس ویژه منصوب برای نظارت بر تحقیقات فدرال در مورد هانتر بایدن، قصد دارد تا قبل از پایان ماه سپتامبر، کیفرخواست پسر رئیس جمهور را از سوی هیات منصفه درخواست کند.

به گزارش ایرنا، مریک گارلند دادستان کل آمریکا پیشتر (جمعه ۲۰ مرداد / ۱۱ آگوست) اعلام کرد که دیوید وایس از ایالت دلاور را که قبلاً هانتر بایدن را مورد بازجویی قرار داده بود، برای تحقیق در مورد معاملات مالی و تجاری پسر رئیس جمهور این کشور منصوب کرده است.

وایس در این خصوص اعلام کرد که مذاکرات بر سر توافق با بایدن شکست خورده و محاکمه وی در حال برنامه‌ریزی است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وایس مسئول تحقیقات جاری از پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همچنین رسیدگی به هر موضوع مربوطه دیگری خواهد بود.

دادستان‌ها می‌گویند اتهامات علیه هانتر بایدن در واشنگتن دی سی یا کالیفرنیا مطرح خواهد شد.

هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا ۴ مرداد ماه در دادگاهی در خصوص رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات اعلام بیگناهی کرد و این بدان معناست که مشکلات حقوقی بایدن جوان‌ همچنان متوجه کارزار انتخاباتی بایدن پدر (رئیس جمهور آمریکا) در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا خواهد بود.

رقیب اصلی بایدن یعنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدان جمهوری‌خواه وی در کنگره از این توافق انتقاد کرده و معتقد بودند این توافق به نفع پسر رئیس‌جمهور بوده و ناعادلانه است.

قاضی این پرونده با بیان اینکه نمی‌توانم این توافقنامه را بپذیرم، از طرفین خواست دلیل پذیرش این توافق را به او توضیح دهند.

هانتر بایدن در جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات بر درآمد بیش از ۱.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به رغم بدهکاری مالیاتی بیش از ۱۰۰ هزار دلاری، اتهامات خود را نپذیرفت و ابراز بیگناهی کرد.

بایدن پسر در یک پرونده جداگانه که در آن به مالکیت غیرقانونی اسلحه در هنگام اعتیاد و استفاده از یک ماده مخدر متهم شده است، پاسخی نداد. جمهوریخواهان سال‌ها است که هانتر بایدن را به استفاده از قدرت سیاسی پدرش برای منافع شخصی در معاملاتش در اوکراین و چین متهم کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید