پروژه آمریکا برای مقابله با یک طرح مهم در اجلاس گروه ۲۰

کدخبر: ۵۹۷۰۲۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران گروه ۲۰ برای مقابله با نفوذ فزاینده چین، روز شنبه از یک پروژه زیرساختی بین‌المللی بزرگ برای اتصال هند، خاورمیانه و اروپا از طریق راه‌آهن، خطوط کشتیرانی، کابل‌های داده پرسرعت و خطوط لوله انرژی خبر دادند.
پروژه آمریکا برای مقابله با یک طرح مهم در اجلاس گروه ۲۰

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران گروه ۲۰ برای مقابله با نفوذ فزاینده چین، روز شنبه از یک پروژه زیرساختی بین‌المللی بزرگ برای اتصال هند، خاورمیانه و اروپا از طریق راه‌آهن، خطوط کشتیرانی، کابل‌های داده پرسرعت و خطوط لوله انرژی خبر دادند.

هشدار پنتاگون درباره نقشه جدید چین برای آمریکا

یک رسانه آمریکایی گزارش داد، این یکی از طرح های کلیدی است که کاخ سفید در سطح بین المللی برای مقابله با نفوذ فزاینده پکن و معرفی جایگزینی برای طرح یک کمربند و یک جاده چین که خاورمیانه بخش مهمی از آن است، به دنبال آن بوده است.

بایدن گفت که عربستان سعودی، اسرائیل، امارات متحده عربی و اردن بخشی از این طرح خواهند بود.

به گزارش تارنمای آکسیوس، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن به دنبال تکمیل تلاش دیپلماتیک خود برای یک "توافق بزرگ" با عربستان سعودی است که می‌تواند شامل توافق عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل باشد.

بایدن گفت: "این یک طرح بزرگ است. این یک معامله واقعا بزرگ است. این پروژه به تبدیل خاورمیانه به منطقه ای مرفه تر، باثبات تر و یکپارچه تر کمک می کند."

بایدن این پروژه را به همراه رهبران هند، عربستان سعودی، امارات، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کمیسیون اروپا اعلام کرد.

وی ادامه داد که این پروژه یک کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد.

اولین حضور ایران در نشست سازمان شانگهای/ موضوع جلسه چه بود؟

بایدن توضیح داد: ما در راه آهن و خطوط کشتیرانی از هند به اروپا سرمایه گذاری خواهیم کرد که از طریق عربستان سعودی، امارات، اردن و اسرائیل به یکدیگر متصل خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این پروژه تجارت و صادرات، انتقال انرژی پاک و ارائه خدمات اینترنتی سریع و پایدار به کشورهای خاورمیانه را آسان تر می کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نیز گفت که پادشاهی با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در این پروژه شرکت خواهد کرد و از رهبران این کشور خواست تا برنامه ریزی و اجرای پروژه را فورا آغاز کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید