واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به بیانیه تروئیکای اروپایی

کدخبر: ۵۹۷۸۴۹
اقتصادنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام واکنش نشان داد و گفت که طرف‌های غربی نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند ولی آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.
واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به بیانیه تروئیکای اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده 26 و 36 برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم».

اظهارات مهم وزیر دفاع درباره وقوع جنگ

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: «نمی‌شود تروئیکای اروپایی انتطار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم ولی آن‌ها تعهدات خود را عمل نکنند. تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، ما این روند را ادامه می دهیم. این مسئله در گزارش آژانس مشهود است».

سه کشور اروپایی عضو برجام یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه و در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعاهایی را درباره همکاری ایران با آژانس اتمی ذیل بیانیه مشترک ماه مارس مطرح کردند و مدعی شدند که تهران به تعهدات خود در این بیانیه پایبند نبوده است.

آن‌ها با طرح درخواست‌های فراپادمانی از ایران خواستند که با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

انگلیس، فرانسه و آلمان در ادامه مدعی شدند که ایران اراده‌ای از خود برای اجرای تعهدات شفاف‌ساز مندرج در بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان نداده و برای بازرسان آژانس هم روادید صادر نکرده است.

این کشورها و همچنین آژانس در حالی از ایران می‌خواهند که همکاری بیشتری در رابطه با افزایش سطح نظارت و بازرسی‌ از فعالیت‌های هسته‌ای‌ خود داشته باشد که این نهاد بین‌المللی هیچ اقدام متقابلی برای اطمینان ایران از رفع کامل ابهامات و سوالات پادمانی انجام نمی‌دهد و به عبارتی تاکنون آژانس مابه‌ازای مشخصی برای این درخواست فراتر از تعهدات قانونی ایران ارائه نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید