«اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار ارز گزارش می‌دهد

پاس‌کاری دلار بین کانال 48 و 49

کدخبر: ۵۹۴۴۶۷
اقتصادنیوز : بازار ارز تهران و هرات امروز یکشنبه 5 شهریور ماه شاهد نوسان رفت و برگشتی قیمت دلار بین محدوده 48 هزار و 49 تومان بود؛ اما قیمت سکه نسبت به دیروز 100 هزار تومان گران شد.
 پاس‌کاری دلار بین کانال 48 و 49

به گزارش اقتصادنیوز ، طبق ادعای برخی از معامله گران، بازار ارز تهران امروز یکشنبه 5 شهریور ماه شاهد  پاس‌کاری نرخ دلار  بین دو کانال 48 هزارتومان و 49 هزار تومان بود.

قیمت دلار که عصر دیروز در محدوده 49 هزار و 100 تومان بسته شده بود در شروع معاملات نقدی امروز تا 48 هزار و 920 تومان پایین آمد اما در نیمه ظهر دوباره وارد کانال 49 هزار تومان شد و نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود. 

بازار ارز هرات هم امروز تقریبا روز خلوتی را سپری کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده تقریبا در حدود 48 هزار و 900 تومان به فروش رسید. 

از سوی دیگر ،بازار درهم نیز امروز بی رمق بود و نرخ حواله درهم نسبت به روز گذشته با رشد 30 تومانی در حدود 13 هزار و 540 تومان به فروش رسید. 

فنی‌های بازار می‌گویند اگر حمایت 48 هزار 600 تومان از دست رفت، بفروشید و اگر مقاومت شکست، بخرید. حمایت مهم قیمت دلار 48 هزار و 600 تومان است و مقاومت مهم آن هم در عدد 49 هزار و 200 تومان قرار دارد.

برخی از معامله‌گران هم مدعی هستند دلیل رنج شدن قیمت‌ها در واقع ناشی از اخبار منتشر شده درباره افزایش درآمدهای نفتی ایران در چند هفته گذشته است. به عقیده آنها تقویت بخش عرضه از سوی بازارساز به عنوان سرعت‌گیر در مسیر شکل‌گیری روندهای افزایشی عمل کرده است. 

در بازار امروز اظهارات محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی مورد توجه برخی از معامله گران قرار گرفت؛ اظهاراتی که ادعای 21 مرداد ماه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم ایران برای کاهش میزان انباشت اورانیوم غنی شده را رد کرد. امروز محمد اسلامی این ادعا را تکذیب و اعلام کرد: غنی سازی طبق برنامه اقدام راهبردی در چارچوب تدابیر کلی نظام انجام می‌شود.

برخی از معامله گران تصور می‌کردند خبر کاهش غنی سازی از سوی ایران، گامی مثبت در جهت حل موضوعات مورد مناقشه ایران و غرب است و به این ترتیب عده‌ای از معامله گران احتیاط را سر لوحه کار خود قرار داده بودند. 

هرچند محمد اسلامی موضوع کاهش غنی‌سازی اورانیوم از ایران را رد کرد اما خبر دیگری داد که آن را نیز می‌توان در چارچوب تداوم همکاری‌ها برای کاهش مناقشات هسته‌ای ایران و غرب تلقی کرد. اسلامی خبر داد که معاون رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر خواهد کرد. البته پیش‌تر (جمعه 16 تیر ماه) «گروسی»در سخنانی ادعا کرده بود که همکاری این نهاد با ایران رضایت‌ بخش نیست.

بر اساس اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی، مذاکرات با آژانس نیست و موضوع، تداوم تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان و ان.پ.تی انجام می‌شود. به گفته اسلامی از چهار مکانی که مطرح بوده، دو مکان باقیمانده است که با توجه به تعاملات با آژانس، امیدواریم حل شود.

با این حال خبر دیگری نیز امروز مورد توجه معامله گران قرار گرفت؛ اینکه خبر «تغییر نرخ تسعیر ۳۷هزارتومانی ارزهای صادراتی» تکذیب شد. در روزهای اخیر برخی کانالهای تلگرامی فعال در حوزه بازار بورس با خبرسازی در حوزه قیمت ارز مباحثی در خصوص افزایش 30 درصدی نرخ تسعیر ارز صادرات غیرنفتی تا دو هفته آتی را مطرح کرده بودند. اما امروز اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران این ادعا را تکذیب کرد. 

با همه آنچه گفته شد، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز با افتی بیشتر نسبت به روزهای قبل مواجه شد.قیمت دلار امروز، یک‌شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش پنج تومانی نسبت به روز قبل در سطح 41 هزار و 291 تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت یورو امروز با افزایش جزیی 29 تومانی نسبت به روز گذشته در 44 هزار و 575 تومان ایستاد.

در همین راستا، قیمت درهم امارات نیز با رقم 11 هزار و 243 تومان بر تابلو درج شد که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 537 تومان، 40 هزار و 522 تومان و 10 هزار و 221 تومان درج شده است.

البته قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز نوسان‌های متفاوتی را به ثبت رساند. قیمت دلار امروز ‌یکشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲، به‌صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 12:30) با کاهش پنج تومانی نسبت به روز گذشته، به‌طور میانگین 41 هزار و 290 تومان اعلام شد.

در همین سایت، قیمت یورو توافقی نیز امروز با افزایش 11 تومانی نسبت به روز گذشته، با رقم میانگین 44 هزار و 574 تومان بر روی تابلو درج شد.

قیمت درهم امارات به‌صورت توافقی به‌طور میانگین معادل 12 هزار و 845 تومان اعلام شد که نشان از کاهش 63 تومانی این ارز نسبت به‌ دیروز داشت.

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز با رشد 15 هزار و 200 تومانی به 2 میلیون و 315 هزار و 800 تومان رسید. قیمت سکه امامی هم که در بازار دیروز 200 هزار تومان ارزان شده بود در بازار امروز 100 هزار تومان گران شد و به 27 میلیون و 900 هزار تومان رسید. 

بازار سکه در محاصره خبر ارزی جدید/ پیش بینی قیمت سکه امروز

 

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید