انتقادات صریح آلمان از شورای امنیت سازمان ملل

کدخبر: ۵۹۸۶۱۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان در بیانیه خود هشدار داد که شورای امنیت سازمان ملل که هنوز هم نماینده جهان قرن بیستم است، دیگر به روز و منطبق با زمان نیست.
انتقادات صریح آلمان از شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، در آستانه آغاز نشست عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه فدرال آلمان در سخنانی خواستار اصلاحات اساسی در سازمان ملل شد.

بائربوک شب گذشته در سخنانی در نیویورک گفت که آلمان متعهد است که نظام سازمان ملل را عادلانه‌تر، فراگیرتر و توانمندتر برای عمل کند. وی افزود: این همچنین شامل اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد می شود که آلمان سال هاست همراه با برزیل، هند و ژاپن در گروه موسوم به جی 4 برای تحقق آن مبارزه کرده است.

بائربوک در بیانیه خود هشدار داد که شورای امنیت سازمان ملل که هنوز هم نماینده جهان قرن بیستم است، دیگر به روز و منطبق با زمان نیست.

وی افزود: تنها در صورتی که سازمان ملل متحد سیستم عامل خود را برای انطباق با دنیای قرن بیست و یکم "به روز" کند، مکان بلندمدتی خواهد بود که جامعه جهانی می تواند مشکلات خود را در آن مشترکا حل کند.

ادعای آذربایجان درباره حمله ایروان به مرزهای این کشور/ ارمنستان واکنش نشان داد

بائربوک همچنین گفت: به منظور کمک به چنین مدرن سازی، آلمان مذاکرات برای نشست آینده سازمان ملل در سال 2024 را همراه با نامیبیا رهبری می کند. به گفته وی اول از همه، مناظره عمومی سازمان ملل در هفته آینده بر چالش های عمده متعددی متمرکز خواهد شد که از جمله آن ها درباره صلح، در مورد توسعه بیشتر قوانین بین المللی، در مورد آب و هوای خوب، سیاست های بهداشتی و توسعه و همچنین در مورد حقوق دختران و زنان در کشورهایی مانند افغانستان است.وی افزود: ین بدان معنی است که "قلب جهان" در روزهای آینده در نیویورک خواهد تپید.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اولاف شولتز، صدراعظم فدرال آلمان نیز در آن شرکت می کند، از روز سه شنبه آغاز می شود. نشست سران برای توسعه پایدار هم روز دوشنبه در نیویورک برگزار می شود.

بائربوک با در نظر گرفتن این موضوع، از اینکه اهداف توسعه پایدار در مرکز تمرکز سازمان ملل قرار داده می شود دفاع کرده و گفت: در اینجا مسئله جاه طلبی بیشتر برای مهار بحران آب و هوا، بزرگترین تهدید زمان ما مطرح است.

وی افزود: علاوه بر این، سازمان ملل، موسسات مالی بین‌المللی و سازمان‌های بهداشتی باید سرانجام به گونه‌ای قرار گیرند که شرکای ما در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا صدایی را که شایسته آن هستند دریافت کنند.

روز دوشنبه، شولتز، بائربوک و همچنین استفی لمکه، وزیر محیط زیست فدرال و سونیا شولزه، وزیر توسعه فدرال آلمان همچنین در مراسمی به مناسبت ورود آلمان به سازمان ملل متحد در 50 سال پیش شرکت خواهند کرد. بائربوک در بیانیه خود تاکید کرد که آلمان پس از جنایاتش در جنگ جهانی دوم دیر به عضویت سازمان ملل درآمد. وی افزود: با این حال، آلمان از یک کشور دشمن به یکی از بزرگترین حامیان سازمان ملل تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید