پاسخ ایران به نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل

کدخبر: ۵۹۹۸۶۳
اقتصادنیوز: هیئت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران‌هراسی و ترویج اطلاعات گمراه‌کننده، بخشی از دستورکار همیشگی سخنان و یا به‌تعبیر بهتر نمایش‌های خنده‌دار مقامات رژیم اسرائیل در مجمع عمومی است.
پاسخ ایران به نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، هیئت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد حق پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی این رژیم را محفوظ می‌داند.

توافق امنیتی واشنگتن و ریاض دردسرساز شد/ زنگ هشدار برای کاخ سفید

هیئت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به‌ریاست علی کریمی‌مقام در واکنش به ادعاهای نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران‌هراسی و ترویج اطلاعات گمراه‌کننده، بخشی از دستورکار همیشگی سخنان و یا به‌تعبیر بهتر نمایش‌های خنده‌دار مقامات رژیم اسرائیل در مجمع عمومی است.

فوری؛ غزه بمباران شد

در بیانیه ایران آمده است: رژیم اسرائیل با رنجی عمیق از عدم مشروعیت بین‌المللی، تلاش دارد از هر موضوعی برای ایراد اتهام به دیگران و منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات این رژیم، سابقه طولانی حمایت از گروه‌های تروریستی و سیاست‌های نژادپرستانه‌اش بهره ببرد.

هیئت ایرانی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی تلاش دارد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تهدیدی برای صلح جهانی نشان دهد که این رژیم با دارا بودن انواع تسلیحات کشتارجمعی، از پیوستن به نظام‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات خودداری کرده و مانع اصلی ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است، مضافاً نماینده این رژیم با بی‌شرمی تمام و در جایگاه مجمع عمومی در مغایرت کامل با منشور ملل متحد کشورهای دیگر را تهدید به حمله نظامی کرده است.

این بیانیه همچنین در خصوص اجرای قانون توسط سازمان ملل می‌گوید: اهتمام محافظین و پروتکل مجمع عمومی در اجرای قانون علیه مجرمین باید الگویی برای سایر ارکان ملل متحد از جمله شورای امنیت باشد که سال‌هاست در اجرای قانون و رسیدگی به اعمال رذیلانه رژیم متبوع این فرد، مماشات کرده است.

هیئت ایرانی تأکید کرد: لازم به یادآوری است که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، حق کامل خود برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل را محفوظ می‌داند.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در لفاظی‌های خود علیه ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهان آن شد که برای بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از برنامه هسته‌ای‌اش فشار بر این حکومت افزایش یابد.

نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای "یک تهدید جدی و باورپذیر هسته‌ای" علیه این کشور را ضروری دانست.

موضع امیرعبداللهیان درباره بازگشت به برجام

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اما بعدتر در بیانیه‌ای تصریح کرد که نتانیاهو در بیان خود دچار اشتباه شده و منظور او "تهدید جدی نظامی" بوده است.

در بیانیه ایران همچنین درباره ماهیت این رژیم تروریستی می‌نویسد: رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان تنها رژیم آپارتاید باقی‌مانده در جهان که سیاست‌های نژادپرستانه خود را در عمل علیه مردم فلسطین تحمیل کرده است، منشأ اصلی اغلب بحران‌ها در خاورمیانه است. این رژیم در حالی از ابتکار صلح در منطقه صحبت می‌کند که سودای اشغال سرزمین‌های بیشتر فلسطینی، بخشی از سیاست روزمره این رژیم است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن کامل جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، بر حمایت خود از آرمان مردم فلسطین و تحقق کامل همه حقوق مسلم آنها به‌ویژه حق ذاتی آنها در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سراسر فلسطین و به‌پایتختی قدس شریف تأکید می‌کند.

هیئت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین از نیروهای حفاظتی این سازمان به‌خاطر دستگیری و اخراج نماینده رژیم اسرائیل که روز سه‌شنبه قصد داشت روند برگزاری نشست عالی‌رتبه در سالن مجمع عمومی را مختل کند، قدردانی کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی روز گذشته وارد جایگاه سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد که هم‌زمان با آن هزاران صهیونیست و آمریکایی در خارج از ساختمان سازمان ملل علیه او شعار می‌دادند.

اما نکته‌ای که توجه بسیاری از محافل و رسانه‌ها را به خود جلب کرد، خالی بودن سالن سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو بود؛ به‌طوری که در سالن بزرگ این سازمان تنها چند ده نفر از دیپلمات‌ها و طرفداران و حامیان مالی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای گوش دادن به سخنان او حاضر شده بودند.

دیروز جمعه هزاران اسرائیلی و یهودی آمریکایی مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک علیه نتانیاهو تظاهرات کردند، این درحالی است که اراضی اشغالی از 37 هفته گذشته شاهد اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو و کابینه راست‌افراطی وی به‌خاطر طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» است که طبق آن کابینه فاشیست نتانیاهو اختیار دستگاه قضایی را کاملاً در اختیار خود می‌گیرد.

مخالفان نتانیاهو معتقدند که او قصد دارد با تصویب این طرح، از محاکمه به‌خاطر پرونده‌های متعدد فساد فرار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید