سفر قریب الوقوع نخست‌وزیر عراق به روسیه/اهداف بغداد چیست؟

کدخبر: ۶۰۲۱۲۷
اقتصادنیوز: السودانی قصد سفر به مسکو با هدف بحث بر سر همکاری عراق و روسیه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را دارد.
سفر قریب الوقوع نخست‌وزیر عراق به روسیه/اهداف بغداد چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک منبع دولتی و یک منبع مطلع دیگر به خبرگزاری «رویترز» گفتند، «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق 10 و 11 اکتبر (18 و 19 مهر) سفری دو روزه را به مسکو با هدف دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه خواهد داشت.

به نوشته رویترز، منبع دولتی به این خبرگزاری گفت، السودانی نهم اکتبر (17 مهر) از عراق عازم روسیه خواهد شد و دهم اکتبر (18 مهر) با پوتین دیدار می‌کند و در 11 اکتبر نیز نشست‌های کاری را برگزار خواهد کرد.

ابتدای مهر ماه خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق گزارش داد، السودانی قصد سفر به مسکو با هدف بحث بر سر همکاری عراق و روسیه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را دارد.

ارمنستان عقب‌نشینی کرد/ موضع جدید پاشینیان درباره آذربایجان

پیش از این، فؤاد حسین و «سرگئی لاوروف» همتای روسی او در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که وزیر امور خارجه عراق منتشر کرد، دو طرف در این دیدار چشم‌انداز‌ همکاری‌های مشترک و توسعه روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فؤاد حسین درباره سفر نخست وزیر عراق به روسیه گفت: «گفت‌و‌گوهای دو طرف طی این سفر فرصت مناسبی برای بررسی همکاری‌های دوجانبه در زمینه سیاسی و اقتصادی فراهم خواهد کرد و امکان برگزاری نشست کمیته مشترک عراق و روسیه در حاشیه این سفر وجود خواهد داشت.»

همچنین براساس این بیانیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار بر اهتمام این کشور به توسعه روابط دوجانبه با عراق تاکید کرده و گفت که مسکو چشم‌انتظار سفر محمد شیاع السودانی به روسیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید