مانور نظامی پوتین و اسد/ جنگنده های روسیه و سوریه بر فراز مدیترانه

کدخبر: ۶۰۲۲۴۵
اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای از مانور نظامی نیروی هوایی روسیه و نیروهای ویژه ارتش سوریه در مدیترانه و چند استان دیگر خبر دادند.
مانور نظامی پوتین و اسد/ جنگنده های روسیه  و سوریه بر فراز مدیترانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ سایت «عنب بلدی» اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه تمرینات مشترکی را با «نیروهای ویژه» ارتش سوریه با تمرکز بر عملیات فرود با چتر نجات در طول شبانه روز و با مشارکت بالگردهای تهاجمی و هواپیماهای ترابری روسیه برگزار کردند.

وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این آموزش توسط مربیان روسی با سربازان «لشکر ۲۵» نیروهای ارتش سوریه برگزار شد و بر نحوه استفاده از فرود با چتر نجات از طریق هواپیماهای ترابری و بالگردهای نیروی هوایی روسیه متمرکز بود.

فیلم‌های منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه از این مانورها، عملیات چتربازی انبوه در روز و شب به وسیله بالگردهای روسی و هواپیماهای ترابری ایلیوشین-۷۶ را نشان می‌دهد.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، در طول این مانور بیش از ۱۵۰۰ پرش با چتر بر فراز بیابان‌های استان ادلب، کوه‌های لاذقیه و دریای مدیترانه انجام شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: نیروهای سوریه برای اولین بار در عملیات چتربازی دسته جمعی از ارتفاع پنج هزار متری آموزش دیدند.

به گفته این وزارتخانه، این مانور در مرحله پایانی با تمرین و شبیه سازی یک عملیات برای کنترل فرودگاه دشمن پایان یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید