اعلام عامل تاخیر حمله زمینی اسرئیل به غزه!

کدخبر: ۶۰۴۰۷۸
اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی برای چند روز به تاخیر خواهد افتاد .
اعلام عامل تاخیر حمله زمینی اسرئیل به غزه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: تاخیر چند روزه این حمله تا حدی به خاطر شرایط جوی بوده است که پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی را برای خلبانان و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین صهیونیستی دشوار می کند.

به ادعای مقامات مذکور، حملات زمینی با هواپیماهای جنگی، بالگرد، پهپاد و شلیک توپخانه از زمین و دریا پشتیبانی خواهند شد.

نیویورک تایمز به نقل از سه مقام ارشد نظامی صهیونیستی به جزییات طرح حمله محرمانه زمینی این رژیم پرداخت و مدعی شد: ارتش اسرائیل با استفاده از ده ها هزار نیرو به زودی عملیات تصرف غزه و نابودی رهبران کنونی آن را آغاز خواهد کرد. انتظار می رود این حمله بزرگترین عملیات زمینی از زمان تجاوز این رژیم به لبنان در سال ۲۰۰۶ باشد.

این روزنامه آمریکایی افزود: این عملیات خطر گرفتار کردن رژیم صهیونیستی برای چند ماه در نبرد خونین شهری را در بر دارد. مقامات صهیونیستی مدعی شدند که حماس ممکن است اسرای صهیونیستی را بکشد و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

بر اساس این گزارش، هنوز معلوم نیست که اسرائیل با شهر غزه به عنوان مقر حماس چه خواهد کرد و منظور مقامات صهیونیستی از نابودی رهبری حماس چیست.

نیویورک تایمز نوشت: ارتش صهیونیستی هنوز به شکل رسمی حمله زمینی به غزه را اعلام نکرده هر چند که از ورود تیم های شناسایی در روز جمعه خبر داده و اعلام کرده است که نیروهای صهیونیستی به شکل فزاینده ای «آماده» حمله زمینی هستند.

در حالی که گمان می رود ده ها هزار نیروی مسلح حماس در تونل های زیرزمینی زیر شهر غزه پنهان شده اند. مقامات نظامی صهیونیست انتظار دارند که حماس با انفجار این تونل ها مانع پیشرفت آنها شود و در کمین نیروهای صهیونیستی با بمب گذاری جاده ای باشد.

سه مقام نظامی صهیونیست بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفتند، ارتش برای آسان‌تر کردن عملیات سربازانش، قوانین درگیری را کاهش داده تا به سربازان اجازه داده شود قبل از شلیک به دشمنان مظنون، بررسی های کمتری انجام دهند.

به گفته گولانواچ (Golan Vach) مقام ارشد دیگر نظامی رژیم صهیونیستی، با توجه به خسارات گسترده ناشی از حملات هوایی تل آویو به غزه، در روزهای اخیر به نیروهای صهیونیستی برای جنگ بر روی ویرانه های ناشی از تخریب ساختمان ها آموزش داده شده است.

نیویورک تایمز یکی از پیچیدگی های حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه را حضور اسرای صهیونیست در تونل ها و سنگرهای زیرزمینی در این منطقه عنوان کرد و به نقل از تحلیلگران نظامی صهیونیست مدعی شد: آنها نگران هستند که حماس از این اسرا به عنوان سپر انسانی استفاده کنند و این امر عملیات برای اسرائیل را با تردید مواجه کند.

تحلیلگران می گویند این سوال باقی می ماند که بعد از حماس چه کسی حکومت این منطقه را عهده دار خواهد شد. اسرائیل می تواند همان طور که از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ مشاهده شد کنترل غزه را به طور مستقیم بر عهده بگیرد اما در این صورت با جمعیتی بزرگ و دشمن مواجه خواهد بود.

یکی از طرح هایی که اکنون به طور گسترده ای توسط دیپلمات ها، مقامات و تحلیگران مطرح می شود اجازه بازگشت تشکیلات فلسطینی است که اداره بخش هایی از کرانه باختری را در اختیار دارد و در سال ۲۰۰۷ از سوی حماس مجبور به از دست دادن کنترل غزه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید