ورود کنگره آمریکا به جنگ غزه

جزئیات لایحه جدید جمهوری‌خواهان علیه ایران

کدخبر: ۶۰۴۴۴۳
اقتصادنیوز: مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا به سی‌ان‌ان گفته که این کمیته در حال تهیه پیش‌نویس قانونی است که «در صورت لزوم» و در صورتی که درگیری کنونی بین اسرائیل و حماس به یک جنگ نیابتی گسترده‌تر با ایران تبدیل شود، به نیروهای آمریکایی اجازه ورود دهد.
جزئیات لایحه جدید جمهوری‌خواهان علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نوشته سی‌ان‌ان، او در این مصاحبه گفت: «امیدوارم هرگز مجبور نباشم این لایحه را در کمیسیون به بحث گذاشته و به آن تبصره بزنیم. ما وضعیتی در خاورمیانه داریم که روزبه‌روز با شدت بیشتری در حال تشدید بوده و اگر حزب‌الله درگیر شود، بدتر شده و ایران نیز قبلاً تهدید کرده که اگر ارتش اسرائیل به غزه حمله زمینی کند، تهران نیز واکنش نشان خواهد داد».

افشای اینکه همزمان با اینکه جو بایدن در اواخر این هفته برای سفر به منطقه آماده آماده می‌شود، کمیته مک‌کال در حال تدوین پیش‌نویس قانونی معروف به «مجوز استفاده از نیروی نظامی» است، آخرین نشانه از نگرانی عمیق دولت آمریکا در مورد بحران فعلی است. بحرانی که می‌تواند به گونه‌ای گسترش یابد که به واکنش نظامی ایالات متحده منجر شود‌

ارتش ایالات متحده با ادعای تلاش برای بازدارندگی ایران و گروه‌های متحدش و گسترده‌ شدن درگیری‌ها، به دومین ناوگروه ضربتی هواپیمابر خود دوستور حرکت به سمت شرق مدیترانه را داده است.

مک‌کال مراقب بود که نگوید آیا کاخ سفید به طور خاص چنین مجوزی را درخواست کرده یا نه. او به خبرنگاران گفت: «من نمی‌خواهم آن را تأیید کنم. ما محض احتیاط در حال تهیه این پیش‌نویس هستیم».

هنگامی که سی‌ان‌ان از او پرسید که این مجوز شامل چه چیزهایی است، مک‌کال گفت: «ترجیح می‌دهم ایران را در این لایحه قرار نداده و نیابتی‌های ایران، مانند حماس، حزب‌الله، شبه‌نظامیان شیعه منطقه را هدف قرار دهد. ولی اگر ایران مستقیماً درگیر شود، باید آن‌ها را در لیست قرار دهیم».

مک‌کال در مصاحبه‌ای که بعداً با سی‌ان‌ان انجام داد، گفت که از هرگونه مجوز نیاز به حمایت کامل مردم آمریکا دارد. او گفت: «در حال حاضر، در حال آماده‌سازی پیش‌نویس آن هستم، اما مهم‌تر از همه، حمایت مردم آمریکا از آن است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید