ترامپ :کیم جونگ اون در تماس با من به بایدن ناسزای بدی گفت!

کدخبر: ۶۰۵۷۵۱
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی خطاب به جمعی از حامیانش در نیو همپشایر گفت، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده است .
 ترامپ :کیم جونگ اون در تماس با من به بایدن ناسزای بدی گفت!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ، دونالد ترامپ تلویحا اعلام کرد که همچنان با کیم جونگ اون در ارتباط بوده و این رهبر کره‌شمالی نزد او از  جو بایدن  رئیس جمهوری«دوباره بسیار ناراحت شده و ناسزای بدی به او گفت.»

به نوشته نشریه «ایندیپندنت»، رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک تجمع در روز دوشنبه درباره جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرده و در جمع حاضران مدعی شد: «اگر من رئیس جمهور بودم همه احساس امنیت می‌کردند.»

او در ادامه این ادعا گفت: «(جنگ)‌ با پوتین هرگز اتفاق نمی‌افتاد. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین هرگز اینگونه عمل نمی‌کرد. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی حالا به توانمندی هسته‌ای چشمگیری دست پیدا کرده است.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: «اگر من هنوز رئیس جمهور بودم همه احساس امنیت می‌کردند. من با او (کیم جونگ اون) کنار می‌آیم. اگر هیلاری کلینتون حقه‌باز رئیس جمهور شده بود، شما درگیر یک جنگ هسته‌ای می‌شدید. با چنان جنگ هسته‌ای طرف می‌شدید که هرگز مثل آن را ندیده بودید.»

ترامپ گفت: «کیم جونگ اون به هر صورت دارد بسیار ناراحت می‌شود. او فکر می‌کند جو بایدن یک آدم به غایت... نمی‌توانم کلمه‌ای که او برای توصیف بایدن گفت را بگویم! حرف خیلی بدی بود‍!»

پیش از این گزارش شده بود که ترامپ در زمان ریاست جمهوری‌اش بعد از یک دوره اولیه خصومت با کیم جونگ اون، «روابط بسیار خوب» با او برقرار کرد. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ تبدیل به اولین رئیس جمهوری مشغول به کار در تاریخ آمریکا شد که وارد خاک کره‌شمالی می‌شود. او تا قبل از آن هم دو بار با کیم جونگ اون دیدار کرده بود.

کیم جونگ اون قبل از دیدار با ترامپ در ویتنام در سال ۲۰۱۹، با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید رئیس جمهوری سابق آمریکا را تحسین کرد. رهبر کره‌شمالی در این نامه گفت،‌ تنها خواستار مذاکره با خود ترامپ و نه فرستادگانش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید