دیدار وزرای خارجه چین و آمریکا/ وانگ‌یی به دیدار بایدن می‌رود

کدخبر: ۶۰۶۲۳۳
وزرای خارجه آمریکا و چین در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کردند.
دیدار وزرای خارجه چین و آمریکا/ وانگ‌یی به دیدار  بایدن می‌رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  بلینکن در این دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود گفت: من بسیار خوشحالم که به وزیر خارجه چین در ایالات متحده خوش آمد می‌گویم و مشتاقانه منتظر گفت وگوهای سازنده در طی دو روز آینده هستم.

وانگ نیز با اشاره به اینکه به دعوت وزیر خارجه آمریکا از این کشور بازدید می‌کند، اظهار کرد: چین و آمریکا، دو کشور بزرگ هستند و اگرچه در بعضی موارد اختلاف نظر دارند اما در عین حال دارای منافع مشترک مهم و نیز با چالش‌هایی روبرو هستند که باید با هم به آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: بنابراین چین و ایالات متحده نیاز به گفت وگو دارند و نه تنها باید گفت وگو را از سر بگیریم، بلکه این گفت وگوها باید عمیق و جامع باشد تا از این طریق بتوانیم درک متقابل را افزایش و سوءتفاهم و قضاوت نادرست را کاهش دهیم.

وانگ همچنین با بیان اینکه دو کشور چین و آمریکا باید پیوسته به دنبال گسترش زمینه‌های مشترک باشند، تاکید کرد: باید همکاری‌هایی را دنبال کنیم که به نفع هر دو طرف باشد تا بتوانیم در روابط میان چین و آمریکا ثبات ایجاد کرده و مسیری را دنبال کنیم که به توسعه سالم و پایدار روابط میان دو کشور بینجامد.

دیپلمات ارشد چین قرار است روز جمعه در کاخ سفید با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کند و انتظار می‌رود در ماه آینده نشستی بین روسای جمهور دو کشور برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید