عملیات نظامی آمریکا در مرز سوریه و عراق

کدخبر: ۶۰۷۲۶۶
​اقتصادنیوز: :بامداد چهارشنبه، نیروهای آمریکایی حملات و بازرسی گسترده‌ای را در روستاها و شهرهای اطراف پایگاه‌های نظامی غیرقانونی خود در منطقه میادین نفتی رمیلان، در نزدیکی مرز سوریه و عراق، در منتهی الیه شرق استان الحسکه آغاز کردند.
عملیات نظامی آمریکا در مرز سوریه و عراق

به گزارش اقتصاد نیوزبه نقل از ایسنا، خبرنگار اسپوتنیک در شرق سوریه به نقل از منابع محلی در حومه الحسکه گزارش داد که نیروهای وفادار به اشغالگران آمریکایی از جمله «قبیله شمر»، «آسایش» و «کماندوهای گروه‌های کرد» که همگی تحت لوای نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هستند، در این حملات شرکت دارند.

جنگ اسرائیل و حماس؛ میدان زورآزمایی چین و آمریکا

این منابع گفتند که این کمپین شامل حملات و بازرسی‌هایی در روستاها و شهرک‌های حومه شهر «الیعربیه» در شرقی‌ترین نقطه استان الحسکه و در پی حملات موشکی انجام گرفته که طی روزهای گذشته پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در اطراف شهرک نفتی «الرمیلان» شاهد آن بوده‌اند.

این منابع ادامه دادند که پس از اینکه نیروهای آمریکایی موشک‌ها و آتشبارهای موشکی را بین روستاهای «تل مشحن» و «الدویم» در منطقه الیعربیه پیدا کردند، دست به حملات در تمام مزارع و پروژه‌های کشاورزی در منطقه الیعربیه زدند که در ۱۵ کیلومتری پایگاه اشغالگران آمریکایی در روستای «خراب الجیر» قرار دارند.

این منابع اشاره کردند که نیروهای «آسایش» و «کماندو» وابسته به قسد و نیروهای «الصنادید» که توسط افسران آمریکایی آموزش دیده‌اند، با پشتیبانی هوایی و زمینی نیروهای آمریکایی، پیشگامان این عملیات را تشکیل می‌دهند.

به گفته منابع، نیروهای شرکت کننده در این عملیات در پی دستگیری گروه بزرگی از غیرنظامیان از جمله یک مرد جوان کشاورزی که پایگاه‌های پرتاب راکت در زمینش بین روستاهای تل مشحن و الدویم پیدا شد، از همه ساکنان غیرنظامی خواستند در خانه‌های خود بمانند و از آنها تکان نخورند.

پایگاه غیرقانونی الرمیلان یا فرودگاه خراب الجیر، یک فرودگاه قدیمی کشاورزی سوریه است که در سال ۲۰۱۴ توسط ارتش آمریکا به عنوان اولین پایگاه خود در سوریه به سکوی فرود هلیکوپترها تبدیل شد و در روستای «الجفال» واقع در بین دو شهرک الرمیلان و الیعربیه در نزدیکی جاده بین‌المللی و میدان‌های اداره نفت الحسکه در الرمیلان تأسیس شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید