سوغاتی تلخ جنگ غزه برای تیم انتخاباتی جوبایدن!

کدخبر: ۶۰۷۹۴۷
اقتصادنیوز: اختلاف در تیم انتخاباتی بایدن بر سر جنگ حماس و اسرائیل موجب بحران بزرگ در کمپین رئیس جمهور آمریکا شده است.
سوغاتی تلخ جنگ غزه برای تیم انتخاباتی جوبایدن!

به گزارش اقتصادنیوز تیم  انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر سر جنگ اسرائیل و حماس دچار اختلاف شده است. برخی از اعضای تیم انتخاباتی بایدن، کاخ سفید را عامل حمله غیراخلاقی به فلسطینی‌ها می‌دانند در حالی که برخی دیگر معتقدند بایدن در حفاظت از اسرائیل در برابر گروههای مقاومت که آنها را "تروریست‌" می دانند، "شفافیت اخلاقی" از خود نشان داده است.

یک رسانه آمریکایی روز شنبه به وقت محلی در این باره نوشت: اختلاف در کمیته ملی دموکرات (DNC) که بایدن برای کارزار انتخاباتی خود به آن تکیه کرده، منعکس کننده اختلافات قدیمی و سیاسی بزرگتر در میان دموکرات ها است.

تارنمای آکسیوس در این باره نوشت: این اختلافات عمدتاً بین دموکرات‌های مسن‌تر طرفدار اسرائیل و مترقی‌های جوان‌تر است که نسبت به فلسطینی‌ها همدلی بیشتری دارند.

اختلافات آنها با جنگ غزه در ۷ اکتبر آشکار شد. به گفته مقامات اسرائیلی در حملات حماس به اسرائیل یک هزار و ۴۰۰ اسرائیلی کشته شدند درحالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که حملات اسرائیل در غزه بیش از ۹ هزار کشته برجای گذاشته است.

برخی از اعضای کمیته ملی دموکرات از مقیاس و تلفات غیرنظامیان فلسطینی به دلیل حملات اسرائیل ناراضی هستند و یکی از اعضا با اشاره به حمایت قاطع بایدن از اسرائیل گفت که در حال بررسی استعفا از این کمیته می باشد.

یک مقام بلندپایه کمیته ملی دموکرات که خواست نامش فاش نشود، به اکسیوس گفت: "رئیس‌جمهور مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ را روی «مبارزه برای روح ملت» متمرکز کرد، اما به نظر می‌رسد که دولت در حال حاضر در نبردی برای حفظ روح خود است. "

این مقام افزود: نمی دانم چگونه می توان حمایت از کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی را غیراخلاقی ندانست.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات در بیانیه‌ای به آکسیوس گفت که بایدن "به رهبری بی‌نظیر و وضوح اخلاقی ادامه می‌دهد" و "اسرائیل حق دارد از خود در برابر تروریسم و تهدید مداوم حماس دفاع کند."

به گفته یکی از مقامات آگاه، برخی از کارکنان کمیته ملی دموکرات اعلام کرده اند که از سوی حامیان مردمی دموکرات مورد انتقاد قرار گرفته اند و از سیاست دولت آمریکا عصبانی هستند.

روز جمعه، ۵۱ کارمند کمیته ملی دموکرات، حدود ۱۷ درصد از تقریباً ۳۰۰ کارمند این کمیتهریال نامه ای را به رهبران آن ارسال کردند که در آن آمده است: "به عقیده ما این وظیفه اخلاقی کمیته ملی دموکرات است که از رئیس جمهور آمریکا بخواهد بصورت علنی خواستار آتش بس شود."

اختلافات داخلی در نیز در میان دموکرات‌های کنگره و کارکنان آنها در حال وقوع است.

کارکنان الیزابت وارن سناتور دموکرات و برنی سندرز نامه هایی نوشته اند و از این دو سناتور خواسته اند تا خواستار آتش بس شوند.

چند تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان به آکسیوس گفتند که انتظار دارند همکاران بیشتری درباره وضعیت انسانی غزه صحبت کنند.

کریس مورفی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از اسرائیل خواست که «فوراً در رویکرد خود به جنگ تجدیدنظر کند.»

دعوا به داخل دولت آمریکا نیز نفوذ کرده است. یکی از مقامات برجسته وزارت خارجه استعفا کرده و مقامات امنیت ملی میزبان جلسات استماع کارمندان بوده اند.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و درخواست های بین المللی برای برقراری آتش بس به دلیل حمایت های تمام عیار آمریکا از این رژیم، تاکنون ناکام مانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید