تعداد قربانیان حمله اسرائیل به غزه از مرز 10 هزار نفر گذر کرد!

کدخبر: ۶۰۸۳۲۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت غزه خبر داد که شمار کشته شدگان حملات اسرائیل به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.
تعداد قربانیان حمله اسرائیل به غزه از مرز 10 هزار نفر گذر کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر در این منطقه، گفت که رژیم صهیونیستی امروز بیش از ۲۰۰ نفر را به شهادت رسانده است.

اوضاع غزه بحرانی‌تر شد/ قطع ارتباط سازمان ملل با کارمندان‌ش/ حماس بیانیه داد

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو در خصوص وجود گذرگاه‌های امن برای آوارگان و کادر درمان دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: گذرگاه‌های امنی که اسرائیل درباره آن سخن می‌گوید، فقط گذرگاه مرگ به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صفا، این مقام فلسطینی با تأکید بر اینکه با ورود به دومین ماه تجاوز صهیونیستها، کادر درمان دیگر ناتوان شده است، در پایان از همه طرف‌ها خواست گذرگاه امنی برای تضمین عبور کمک‌ها ایجاد کنند.

آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهاد‌های غربی، در ادامه ژست‌های انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف امروز دوشنبه درباره آتش‌بس در غزه نوشت: «ما به آتش بس فوری بشردوستانه درغزه و آزادی بی قید و شرط همه غیرنظامیان گروگان نیاز داریم. ۳۰ روز (از آغاز جنگ) گذشته است، دیگر بس است. این مسئله هم اینک باید متوقف شود.»

طبق گزارش یونیسف، فقدان آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری‌های مربوط به آن بمیرند.

یونیسف در گزارش خود به تاثیرات بسیار منفی خشونت و درگیری‌های کنونی بر روی سلامت روان کودکان پرداخته و عنوان کرده تداوم این روند به جز به خطر انداختن جانشان می‌تواند، موجب ایجاد اختلالات بسیاری در رشد شناختی و فیزیکی کودکان شود.

طبق گزارش این سازمان ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کودکان در نوار غزه بسیار چالش برانگیز شده است و بایستی اقدامات اساسی جهت جلوگیری از قطع برق، آب و سوخت از جانب رژیم صهیونیستی صورت بگیرد تا غیرنظامیان به خدمات مورد نیاز بیشتری برای زنده ماندن در شرایط جنگی دسترسی داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید