شهروندان کانادا غزه را ترک کردند

کدخبر: ۶۰۸۶۲۲
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه کانادا از خروج شماری از شهروندان خود از غزه از طریق گذرگاه رفح خبر داد.
شهروندان کانادا غزه را ترک کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماه از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین می‌گذرد. در این مدت، کشور‌های غربی بار‌ها بر حق تل آویو در کشتار فلسطینیان تاکید کرده اند. با این حال، کشور‌های غربی به دنبال خارج ساختن شهروندان دو تابعیتی خود از غزه هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کانادا امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نخستین گروه از شهروندان دارای تابعیت کانادا شامل ۲۰ تا ۲۵ نفر از طریق گذرگاه رفح غزه را ترک و وارد مصر شده اند. انتظار می‌رود ۸۰ نفر دیگر نیز تا اواخر امروز وارد مصر شوند. 

این بیانیه می‌افزاید: مقامات کانادایی اکنون در بخش مصری گذرگاه رفح منتظر استقبال از شهروندان کشور بوده و آمادگی دارند آن‌ها را در امنیت کامل به قاهره منتقل کنند. شرایط اکنون در غزه بی ثبات و غیرقابل پیشبینی است. 

کانادا هفته پیش اعلام کرد اسراییل به این کشور وعده داده است اجازه خروج ۴۰۰ تن از اتباع کانادایی و خانواده هایشان را از نوار غزه بدهد. گذرگاه رفح چهارم و پنجم نوامبر بسته بود و دوباره از اواخر روز گذشته بازگشایی شد. 

احمد حسین، وزیر توسعه بین المللی کانادا اعلام کرد نخستین گروه از اتباع کانادایی در صحت کامل در مصر به سر می‌برند و ما از این مسئله به شدت خرسندیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید