تظاهرات گسترده محیط زیستی در هلند/ خانه ما در آتش است!

کدخبر: ۶۰۹۵۹۴
هزاران نفر از فعالان محیط زیست در هلند بزرگترین تظاهرات محیط زیستی را برگزار کردند.
تظاهرات گسترده محیط زیستی در هلند/ خانه ما در آتش است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این تظاهرات در آمستردام پایتخت هلند برگزار شد و معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «خانه ما در آتش است»، «پدر! تا سال ۲۰۵۰ چه بر سر درختان می‌آید؟»، «عدالت در حوزه تغییرات آب و هوایی.»

ائتلافی متشکل از گروه‌هایی مانند شورش علیه انقراض، جمعه‌های آینده، آکسفام و صلح سبز این تظاهرات را سازماندهی کرده و گفتند که حدود ۷۰ هزار نفر در آن شرکت کردند.

گرتا تونبرگ فعالیت محیط زیست سوئدی نیز در این تظاهرات سخنرانی کرد و گفت: ما در آستانه بروز فاجعه نیستیم بلکه در فاجعه زندگی می‌کنیم.

وی افزود: کسانی که در خط مقدم بحران تغییرات آب و هوایی هستند چندین دهه است که تبعات آن را تجربه کرده و زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند اما ما به آنها گوش نکرده‌ایم. این تظاهرات در آستانه انتخابات پارلمانی هفته آینده هلند برگزار شد و به عقیده برخی فضایی سیاسی داشت.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت اصلی میان حزب راست میانه VVD به رهبری مارک روته نخست وزیر هلند و یک حزب جدید به نام NSC به ریاست پیتر اومتسیگ از چهره‌های ضدفساد این کشور است.

ائتلاف سبزها و چپ‌های موسوم به PvdA نیز در جایگاه سوم قرار دارند و تحت رهبری فرانس تیمرمانس کمیسیونر سابق اروپا و معمار «توافق سبز» اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند.  مسکن، خدمات بهداشت و درمان، مهاجران و فقر از دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان است و تغییرات جوی در رده پنجم قرار دارد. تغییرات آب و هوایی در انتخابات ۲۰۲۱ اهمیت بیشتری داشت اما این بار کمتر از قبل برای رای‌دهندگان اهمیت پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید