بسته جدید تحریم‌ های اتحادیه‌اروپا علیه روسیه + جزئیات

کدخبر: ۶۰۹۷۴۹
اقتصادنیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: بسته دوازدهم تحریم‌ ها علیه روسیه شامل فهرست‌های جدیدی از افراد، الماس و سایر محدودیت‌های صادراتی می‌شود.
بسته جدید تحریم‌ های اتحادیه‌اروپا علیه روسیه + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد: بسته دوازدهم تحریم‌ ها علیه روسیه شامل فهرست‌ های جدیدی از افراد و همچنین الماس و سایر محدودیت‌ های صادراتی می‌ شود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص ادامه داد: آماده سازی بسته دوازدهم تحریم ها علیه روسیه در حال تکمیل است. این پیشنهاد می تواند در هفته جاری (به وقت محلی) ارائه شود.

اعتراض 100 دیپلمات آمریکایی به بایدن؛ به مسائل فلسطینیان بی توجهی می‌شود

این در حالیست که «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا چندی پیش در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان پارلمان اوکراین اعلام کرده بود که انتظار می‌رود اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریم های خود علیه روسیه را به زودی اعلام می‌کند.

رئیس اتحادیه اروپا در این خصوص خبر داد که محدودیت‌های جدید شامل ممنوعیت های بیشتر در ارتباط با واردات و صادرات این کشور خواهد بود.

«اورزلا فون درلاین» بدون ارائه اطلاعات بیشتر، اضافه کرده بود که اتحادیه اروپا قصد دارد «اقدامات سخت» جدیدی را برای شرکت‌های کشورهای ثالثی که از تحریم های کنونی خودداری می‌ کنند، پیشنهاد داده و ۱۰۰ فرد روسی نیز با تحریم‌ های مرتبط با اشخاص مواجه خواهند شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در نشستی دولتی در مسکو تأکید کرده بود که روسیه در برابر فشارها و تحریم‌های غرب که قصد فلج‌کردن رشد اقتصادی روسیه را داشتند، مقاومت کرده و قوی‌تر هم شده است.

رئیس‌جمهور روسیه دراین‌باره گفت: این محدودیت‌ها، چه پس از سال ۲۰۱۴ و چه در حال حاضر، که از بیرون بر ما تحمیل شده، توسعه و رشد اقتصادی را تحریک می‌کند. بله درست است تحریم‌ها در برخی موارد سرعت ما را کُند کرده‌اند، اما، در برخی دیگر ما را مجبور می‌کنند تصمیمات قبلی را به تعویق بیندازیم… اما با با این حال (با این تحریم‌ها و محدودیت‌ها) فرصت‌های جدیدی ظاهر می‌شود.

دولت و مقامات ارشد روسیه چشم انداز مثبتی را برای اقتصاد این کشور پیش‌بینی می‌کنند. پیشتر میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۴ روسیه از نظر رشد اقتصادی از دیگر کشورهای توسعه یافته پیشی خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید