بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه اروپا درباره جنگ غزه

کدخبر: ۶۰۹۷۹۵
اقتصادنیوز: وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار وقفه‌های فوری بشردوستانه در جنگ غزه شدند و بر ایجاد کریدورهای بشردوستانه امن برای ارسال کمک‌های انسانی برای مردم این منطقه تاکید کردند.
بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه اروپا درباره جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزرای خارجه ۲۷ کشور اروپایی دوشنبه در پایان نشست خود با صدور بیانیه مشترکی خواستار وقفه‌های فوری بشردوستانه در جنگ غزه شده و تاکید کردند: بازگشایی گذرگاه رفح یک تحول مثبت است اما برای تسکین وضعیت انسانی در غزه کافی نیست.

وب‌گاه کمیسیون اروپا گزارش داد، بنا بر این بیانیه؛ وزرای خارجه اعضای اتحادیه اروپا در نشست خود بر لزوم افزایش ظرفیت ترانزیتی چه از طریق باز کردن گذرگاه‌های زمینی بیشتر و چه از طریق ایجاد مسیر دریایی اختصاصی تاکید کردند و بار دیگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و دسترسی صلیب سرخ به آنها شدند.

عجز سازمان ملل در سوخت رسانی به غزه / عملیات کمک‌رسانی محدود شد

شورای وزیران اتحادیه اروپا همچنین خواستار تمرکز بر یافتن یک راه حل بلندمدت برای حل بحران غزه شده و بر لزوم مشارکت بیشتر اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای عربی در این منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نیروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و پس از چند روز ورود زمینی صهیونیست‌ها با تانک‌های پیشرفته به غزه، عملا این منطقه به گورستان تانک‌ها و نظامیان صهیونیست تبدیل شده و رزمندگان مقاومت بیش از یکصد تانک، نفربر و خودروی زرهی پیشرفته صهیونیست‌ها را هدف قرار داده و خسارت‌های سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید