تحریم 6 چهره مهم حماس توسط آمریکا و انگلیس

کدخبر: ۶۱۰۱۱۹
اقتصادنیوز :آمریکا و انگلیس که از آغاز تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه از ارائه هیچ کمکی به رژیم کودک‌کُش دریغ نکرده‌اند، این بار در اقدامی تحریم‌هایی را علیه رهبران ارشد جنبش حماس به عنوان نوک پیکان مقاومت فلسطین وضع کردند.
 تحریم  6 چهره مهم حماس توسط آمریکا و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف جلوگیری از عملیات شاخه نظامی حماس در غزه و مناطق دیگر فلسطین شش تن از رهبران و حامیان مالی حماس را تحریم کرده است.

مخالفت دموکرات‌ ها با طرح تحریم حماس

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در این باره اعلام کرد: تحریم‌هایی که با هماهنگی انگلیس وضع شده است اعضای ارشد جنبش حماس و سازوکار حمایت و کمک لجستیکی از این جنبش و جنبش جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار گرفته است.

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های وضع شده شامل ممنوعیت سفر و بلوکه دارایی‌های چهار رهبر حماس و دو تن از حامیان مالی آن می‌شود.

دیوید کامرون در اولین اقدام خود به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما برای مختل کردن فعالیت این جنبش به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم، همکاری با آمریکا و سایر متحدانمان، استفاده خواهیم کرد. این اقدام کار آنها (مقاومت فلسطین) را دشوارتر و آنها در صحنه بین‌المللی منزوی می‌کند.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در این باره گفت: ما قاطعانه با شرکای خود برای تضعیف زیرساخت‌های مالی حماس، محروم کردن آن از دسترسی به منابع مالی خارجی و مسدود کردن کانال‌های مالی جدید که آنها به دنبال آن هستند، اقدام می‌کنیم.

این تحریم‌ها علیه یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه، محمد الضیف، فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام، مروان عیسی، از رهبران ارشد و معاون الضیف و موسی دودین، نماینده حماس در کرانه باختری وضع شده است.

آمریکا و انگلیس همچنین «عبدالباسط حمزه» صاحب چند شرکت و مقیم سودان و «نبیل شومان» صاحب یک شرکت صرافی در لبنان را به بهانه تامین مالی جنبش حماس تحریم کرده‌اند.

این اقدام درحالی صورت گرفته است که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس از ابتدای تجاوزات به غزه ارسال تسلیحات نظامی برای رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دادند تا مانع از عملیات مقاومت فلسطین شوند، اما راه به جایی نبرده و عملیات «طوفان الاقصی» علی‌رغم جنایات شنیع و این حمایت‌های نظامی از رژیم اشغالگر، همچنان ادامه دارد و وارد چهلمین روز خود شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید