هشدار کارشناسان سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه

کدخبر: ۶۱۰۴۵۹
اقتصادنیوز :یک نهاد مستقل از کارشناسان سازمان ملل، اقدامات اسرائیل در تلافی حملات هفت اکتبر حماس را نوعی نسل کشی در حال پیشروی در غزه توصیف کردند.
 هشدار کارشناسان سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، یک نهاد مستقل از کارشناسان سازمان ملل متحد حملات تلافی جویانه اسرائیل علیه گروه مقاومت حماس را یک نسل کشی در حال گسترش علیه فلسطینیان دانستند.

این گروه از کارشناسان در بیانیه‌ای که امروز منتشر کردند، لفاظی‌های خشونت‌آمیز برخی سیاستمداران اسرائیلی همراه با تلفات جانی گسترده و تخریب زیرساخت‌های اساسی را از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی برای نسل کشی قلمداد کرده و از ایجاد شرایط جاری در کرانه باختری که منجر به آوارگی اجباری شده، انتقاد کردند.

هشدار سازمان ملل به اسرائیل درباره نسل کشی در فلسطین/ غزه نباید تخلیه شود

در این بیانیه آمده است: عدم اجرای فوری آتش‌بس، ساکنان منطقه را به سمت نسل‌کشی با ادوات جنگی پیشرفته قرن بیست و یک سوق داده است.

کارشناسان سازمان ملل همچنین نسبت به حضور اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر در سرزمین های اشغالی هشدار داده و از آن خواسته اند که در حملات خود علیه حماس، به چارچوب و قوانین بین المللی پایبند باشد.

در این بیانیه به تخریب تونل ها در غزه به بهانه مقابله با حماس اشاره و تاکید شده است: نباید با هدف تخریب این تونل ها، زیرساخت های غیرنظامی هدف قرار گیرد.

گروههای مقاومت فلسطین از روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم نیز در تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

از سوی دیگر، حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید