دردسر تازه برای زلنسکی/ عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا عقب افتاد؟

کدخبر: ۶۱۰۶۱۰
اقتصادنیوز : خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفت که بروکسل شاید گفت‌وگوهایی را در رابطه با عضویت اوکراین در این اتحادیه در نشست ماه آینده برگزار نکند و تاریخ دیگری را در ماه مارس ۲۰۲۴ برای آن تنظیم کند.
دردسر تازه برای زلنسکی/ عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا عقب افتاد؟

 به گزارش اقتصاد نیو.ز به نقل از ایسنا، این مقام ناشناس اتحادیه اروپا که در برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۴ الی ۱۵ دسامبر (۲۳ الی ۲۴ آذر) نقش دارد، گفت که مجارستان جزو کشورهایی است که می‌تواند جلوی این طرح را بگیرد اما مشکل فراتر از بوداپست است.

زلنسکی آمریکا را زیر سوال برد/ ماجرای تانک‌های آبرام برای اوکراین

برخی رهبران اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند که این موضوع در نشست ماه مارس مطرح شود؛ درست پس از اینکه کمیسیون اروپایی شانس ارزیابی این را خواهد داشت که آیا کی‌یف تمامی شروط اتحادیه اروپا برای عضویت را محقق کرده است یا خیر.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که اوکراین عملا برای عضویت در اتحادیه اروپا آماده نیست. «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان نیز این اقدام را «پوچ و غیرمنطقی» توصیف کرد.

درحالیکه اتحادیه اروپا از پیش وعده داده، تا زمانی که جنگ ادامه یابد، از اوکراین حمایت خواهد کرد، اما این مقام ناشناس اتحادیه اروپا به رویترز گفت که آخرین گفت‌وگوها حاکی از «بررسی واقعی» درخصوص این سیاست است و برخی رهبران این اتحادیه متوجه شده‌اند که ادامه این مسیر «بسیار هزینه‌بر» است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اوکراین ورشکسته شود اما این اقدام برای ما آسان نیست. شاید ما انتظارات زیادی داشته‌ایم. آیا ما به حمایت‌های نظامی و مالی اوکراین ادامه خواهیم داد؟ آیا ابزار این کار را داریم؟ آیا مطمئن هستیم که ایالات متحده ما را طی سال‌های آینده دنبال خواهد کرد؟

این مقام که نام خود را فاش نکرد، در پایان به رویترز گفت: فقط مردم نیستند که خواستار صلح هستند. اعضای اتحادیه اروپا نیز این موضوع را صراحتا اعلام کرده‌اند که خواستار خاتمه به این جنگ هستند. حمایت از اوکراین ادامه دارد اما در عین حال برخی از این سوالات مطرح می‌شوند.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید