آلمان به داد اوکراین رسید؟/ کمک چند میلیارد یوریی برلین برای مقابله با روسیه

کدخبر: ۶۰۹۹۷۲
اقتصاد نیوز : دولت آلمان قصد دارد چهار میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهد اما هنوز مشخص نیست که این کمک دقیقا از چه منابعی خواهد بود. این در حالی است که وزارت دفاع آلمان بودجه کافی برای تامین کمک‌ها به کی‌یف را در اختیار ندارد.
آلمان به داد اوکراین رسید؟/ کمک چند میلیارد یوریی برلین برای مقابله با روسیه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، نشریه اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت: بنا بر سندی که وزارت دفاع آلمان منتشر کرده، این کشور قصد دارد چهار میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین بدهد که از بودجه معمول وزارت‌خانه نخواهد بود، بلکه از یک صندوق ویژه تامین می‌شود. در این سند مشخص نشده است که منابع اضافی این چهار میلیارد یورو از کجا تأمین خواهد شد.

رایزنی کامرون با بلینکن درباره اوضاع اوکراین و غزه

بر اساس گزارش‌ها، این مبلغ ممکن است از «اندوخته پناهندگان» که هنوز استفاده نشده یا بودجه اتحادیه اروپا گرفته شود.

به نوشته اشپیگل، دولت آلمان برای پوشش خلأ ۵.۲ میلیارد یورویی که برای ارسال تسلیحات به اوکراین مورد نیاز است، پول لازم دارد. همچنین قرار است بعداً دو میلیارد دیگر برای کمک به کی‌یف تخصیص یابد که این مبلغ، علاوه بر چهار میلیاردی است که حتی پیش از این نیز برای اعطای کمک برنامه‌ریزی شده بود.

وزیر دفاع آلمان، برنامه‌های اختصاص بودجه اضافی را «یک سیگنال قوی به اوکراین مبنی بر اینکه ما آنها را رها نخواهیم کرد» خواند.

وزیر امورخارجه آلمان نیز گفت که حمایت‌های این کشور از اوکراین، به‌ویژه در سال آینده به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

اشپیگل در ادامه گزارش داد: این بدان معناست که ائتلاف کنونی آلمان در حال آماده شدن برای کمک نظامی طولانی‌مدت به کی‌یف، به‌خصوص در شرایط عدم اطمینان به کمک آمریکاست.

این در حالی است که وزارت دفاع آلمان پیش از این اعلام کرده بود که آنها بودجه کافی برای کمک نظامی به کی‌یف را در اختیار ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید