بحران نان در غزه/ نانوایی‌های غزه هم بمباران شدند

کدخبر: ۶۱۰۷۲۱
اقتصادنیوز: شبکه الجزیره با ارائه گزارشی اعلام کرد: بمباران زیرساخت‌های نوار غزه به خصوص نانوایی‌ها موجب کمبود نان در این منطقه شده است و بسیاری از خانوارهای فلسطینی در معرض گرسنگی شدید قرار گرفته‌اند.
بحران نان در غزه/ نانوایی‌های غزه هم بمباران شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، در هفته‌های گذشته با وجود بمباران مستمر نوار غزه، صهیونیست ها گذرگاه‌های منتهی به این منطقه را نیز مسدود کرده‌اند و گزارش‌های میدانی حاکی از تمام شدن آذوقه ذخیره شده توسط مردم فلسطین ساکن این باریکه است. گفته می‌شود صهیونیست ها حتی نانوایی‌ها را بمباران می‌کنند تا مردم گرسنه بمانند.

قطحی شدید غزه را فرا گرفت/ جدال مرگبار فلسطینی ها با گرسنگی

خانواده‌های فلسطینی در گفت وگو با خبرنگار الجزیره می‌گویند که صهیونیست ها به بمباران نوار غزه اکتفا نکردند و سعی می‌کنند با ایجاد قحطی در شهر موجب ترس و وحشت خانواده‌های فلسطینی شوند. آنها جنگ را به جنگ نان تبدیل کرده‌اند.

به گفته سازمان ملل، هیچ نانوایی در شمال نوار غزه از هفتم نوامبر به دلیل کمبود سوخت، آب و آرد گندم و به دلیل آسیب‌های زیرساختی فعال نبوده است. ۱۱ نانوایی در نوار غزه به طور کامل تخریب شده است، در حالی که بقیه به دلیل کمبود آرد، سوخت و برق قادر به فعالیت نیستند.

میسرا سعد که به همراه ۹ فرزندش از خانه‌اش در منطقه بیت حانون به مدرسه‌ای در شرق خان یونس پناه آورده است، می‌گوید که برای حفظ جان فرزندانش مجبور به این کار شده است ولی اکثر آنها گرسنه هستند.

او فلسطینی ۵۹ ساله می‌گوید: در مغازه ها چیزی نیست و قفسه ها خالی است. ما برای محافظت از فرزندانمان از خانه‌هایمان آواره شده‌ایم، اما نمی‌خواهیم آنها از گرسنگی بمیرند. گویی اسرائیلی‌ها به ما می‌گویند که اگر در اثر بمباران نمردیم، باید با گرسنگی یا تشنگی بمیریم.

طبق گزارش‌ها، فلسطین های ساکن نوار غزه به مصرف غذاهای غیرمتعارف مانند پیاز خام و بادمجان نپخته روی آورده‌اند.

قبل از شروع جنگ، روزانه به طور متوسط ۵۰۰ کامیون وارد نوار غزه می‌شد ولی محاصره هفته‌های گذشته باعث شده این عدد به کمتر از صد کامیون برسد.

مواد غذایی محدود عمدتاً بین آوارگان و خانواده‌های میزبان در جنوب نوار غزه توزیع می‌شود و تنها آرد برای نانوایی‌ها در نوار جنوبی تهیه می‌شود، در حالی که هرگونه حمل و نقل مواد غذایی به شهر غزه و شمال آن توسط اسرائیل ممنوع شده است.

طبق آمارهای ارائه شده توسط سازمان‌های حقوق بشری قبل از جنگ، ۷۰ درصد از کودکان فلسطینی نوار غزه از مشکلات مختلفی از جمله سوء تغذیه و کم خونی رنج می‌بردند و حالا به گفته ناظر حقوق بشر اروپا این رقم بعد از بمباران اسرائیل به بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید