کشته شدن پنج نظامی آمریکایی در جنگ غزه/ خروج 800 شهروند آمریکایی از منطقه

کدخبر: ۶۱۱۲۶۸
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه، پنج نیروی نظامی این کشور هم کشته شدند.
کشته شدن پنج نظامی آمریکایی در جنگ غزه/ خروج 800 شهروند آمریکایی از منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که از زمان عملیات طوفان الاقصی، شش آمریکایی کشته شده‌اند که این افراد شامل پنج سرباز اسرائیلی- آمریکایی و یک افسر مرزی پلیس اسرائیل است.

این مقام ارشد وزارت خارجه امریکا با بیان اینکه حدود ۸۰۰ شهروند آمریکایی از نوار غزه خارج شده اند، گفت که بیش از یک هزار و ۲۰۰ آمریکایی هنوز در غزه باقی مانده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره خشونت های شهرک نشینان علیه فلسطینان گفت: ما از اسرائیل می خواهیم که شهرک نشینان افراطی را پاسخگو کند.

وی درباره اداره نوار غزه نیز بار دیگر با تکرار مواضع واشنگتن مدعی شد: نه ما و نه اسرائیل نباید شکل حکومتی را در غزه تحمیل کنیم. میلر در عین حال ادعا کرد: حماس بخشی از این روند نخواهد بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: اسرائیل نباید غزه را دوباره اشغال کند و ما به یک مرحله انتقالی به رهبری فلسطین نیاز داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ برابر ۱۹ مهرماه امسال اعلام کرد: حداقل ۲۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل جان خود را از دست داده اند.ما به قربانیان و خانواده های همه آسیب دیدگان عمیقا تسلیت می گوییم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید